Reflexioner & Tankar ~ Återblickar och framåtser ♡

Det började så tungt, så tungt, 2018. Men så vände det under andra kvartalet. All förtvivlan jag kände då vändes plötsligt till en hoppfullhet. Och nu sitter jag här med en känsla av att allt fallit på plats för mig!

1468818_l

Tänk, i mars när det var som hopplösast kände jag så här i ett inlägg:

Är bara på fel plats  i livet just nu känns det som och det gör mig så förvirrad, frustrerad och ledsen. När ska det vända?

Kände mig så oerhört ensam, ledsen och frustrerad och fruktansvärt trött på det mesta. Hjärnan gick verkligen på högvarv för att hitta en väg ut ur mitt mörker.
Kände mig otillräcklig och hade sån sorgsenhet inombords. Idag har jag faktiskt helt kommit ut ur mörkret –  Känner mig glad, lycklig, stark och tillräcklig. Och så är jag så där skönt kär i Favvokillen som jag berättade om för första gången i det här inlägget i från mitten av april.

Plötsligt händer det som jag skrev om för nån vecka sedan – jag har mött en riktig prins ♡ Han är ju inte min riktigt ännu men det verkar väldigt lovande så här långt måste jag få säga!

Sommarmånaderna (maj, juni, juli och augusti) var helt fantastiska. Lever ännu på minnenena av alla dess ljuvliga stunder med min fina lilla Fleur, mamma, pappa, Syster D, kusin Bus och hans pappa, mina allra bästaste vänner och så Favvokillen ♡

Första samtalet från min nya arbetsgivare kom som en skänk från ovan i juni. Glädjen kände inga gränser när vi i september äntligen efter många om och men skrev på anställningskontraktet. I september kunde jag skriva så här i ett inlägg.

Funderar ikväll på hur allt plötsligt bara fallit på plats. Hur gick det till? Både nytt jobb och att få vara två igen har stått på min önskelista så länge. Och nu har båda önskningarna fallit in 🙂

Blev så sjukt lycklig av att äntligen få en ny chans och nu när dörren till det gamla är stängd mår jag så fantastiskt bra!!! Sover på nätterna, vaknar pigg och utvilad. Har massa energi för Lilla Fleur, mina vänner, min familj och för kärleken. Den varma sommaren satte tyvärr käppar i hjulet för min träning. Och varken i september och oktober hade jag hittat motivationen att återuppta de regelbundna turerna till gymmet. Blev mest promenader med Favvokillen ner till hans hav då jag ju har helgbott hos honom mest hela hösten.

Helg hos honom varannan vecka innebär sköna promenader med havsluft som fyller på energi. Vinkvällar i soffan med hela lägenheten upplyst av levande ljus och skön musik som bara gör en så där kär och galen ♡ Mysiga middagar med vin på trevliga ställen i stan på promenadavstånd får vi hos mig lite då och då när vi vill lyxa till det. Och nån liten SPA-vistelse (mera lyx!) när andan faller på och möjlighet finns till bra pris. Det är vårat recept på lycka!

I november tog jag mig i vart fall i kragen, packade väskan och åkte till gymmet. Så härligt det kändes efter första passet! Nu är jag där varannan dag. Känner mig så duktig ♡

Julen blev firad med mamma, pappa, Lilla Fleur och hennes pappa. Är tacksam över att vi kan få till det som var Lilla Fleurs högsta önskan inför varje julfirande efter skilsmässan ♡ Det är värt så himla mycket att ha en så här god föräldrarelation som skilda. Lägg allt bråte bakom dig om du har barn och skiljer dig, det är mitt bästa tips. Se framåt och glädjs över hur glada era barn blir av att kunna slippa välja mellan er vid alla stora högtider. Det går faktiskt om man vill och försöker. I alla fall om ni inte måste lämna relationen av andra skäl än att kärleken till varandra bytt form. Min exman är utan tvekan världens bästa pappa till vår lilla Fleur och en bra vän till mig än även om vi inte ses och pratar lika mycket nu som tidigare. Han har sitt liv och jag har mitt. Det räcker bra så för om det är nåt vet vi båda att vi finns där i vått och torrt för varandra. Och nej, skilsmässan var verkligen ingen dans på rosor för oss 🙂

När det stormade som allra värst var det inte självklart att vi skulle hamna här. Det fanns krafter som motarbetade oss och som verkade göra allt för att sätta käppar i hjulet för hur vi ville att skilsmässan skulle gå till Men även för den relation som vi ville ha efteråt. Var nära att släppa allt men jag hade sett hur otroligt illa det kan gå om man gör så och därför kämpade jag på. Flexibel som ett gummiband. Ibland arg som ett bi. Ibland lugn som en filbunke. Men alltid med siktet ställt på framtiden.

Ja och här är vi nu, fortfarande finns det småsaker som stör, visst är det så. Men, i år var året jag bestämde mig att inte bry mig så länge Lilla Fleur har det bra. Och det har hon, hon gör mig stolt varje dag och jag är sååååå glad över att just jag fick bli hennes mamma. Veckorna utan henne är fortfarande jobbiga och ibland känns livet som om det är PAUS-knappen på då som jag skrev om i vintras.

Ändå gör det så ont i mitt lilla mammahjärta varje gång som Lilla Fleur lämnar mig för att åka till pappa. SUPERONT. Men det är så livet är och jag måste inte gilla just den här biten av skilsmässan eller hur?! Idag är jag i alla fall lycklig ♡ Idag hämtade jag hem henne igen!!!

Vi har haft ett riktigt mysigt år mitt lilla hjärta och jag. Och det ska vi fortsätta med! ♡♡♡ Favvokillen och jag ska också fortsätta tänker jag. Kikade tillbaka i mitt Årshoroskop för 2018 och då står det så här gällande och kärlek:

Du befinner dig i ett riktigt kärleksår. Äktenskap och seriösa relationer är ett av de ämnen som mest kommer att prägla ditt 2018. Romantik är mycket möjlig i år. Singlar kan möta den rätte och relationer som är som äktenskap kan inleda eller fördjupas.

Tänk om det är så? Att han är den rätta? Just nu känns han superduperrätt hursomhelst ♡ ♡♡ Ska bli spännande att se vad 2019 har att erbjuda mig på alla fronter, kärlek, relationer, karriär och ekonomi. 😘

Kram på er från Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑