Livet ~ Dan före Dan ♡

Nu ligger alla klappar på plats under granen och om en stund kommer Lilla Fleur och hennes pappa hit på den traditionella uppesittarkvällen. Julkänslorna är på plats efter mysig helg med Favvokillen ♡

3872053_L.jpg

Uppesittarkvällen rullar vi köttbullar, fixar julgodis och provsmakar julskinkan ihop med lite julmust. Och så skvalar julmusiken på full volym. En riktigt trevlig tradition som vi gärna håller i även efter skilsmässan då det gör Lilla Fleur så glad ♡ Att få vara med både mamma och pappa över jul står högst på önskelistan för våran älskling så vi firar julafton ihop imorgon med mina föräldrar här hos mig.

Igår uppfyllde jag resten av lilla Fleurs julönskningar i grannstaden. Favvokillen valde efter många om och men att åka åt ett annat håll än mig så jag hade fem timmar helt för mig själv att gå fram och tillbaka mellan butikerna. Och det gjorde jag! Mina fötter var så ömma sen när jag kom hem att jag hade dem i högläge en bra stund i soffan innan de fick nudda mark igen 😊

Till Favvokillen hittade jag två små julklappar som jag överraskade med efter den goda middagen han bjöd mig på när jag landat hemma. På kvällen var vi på biopremiären av ”Lyckligare kan ingen vara”. En jättebra och mysig film tyckte vi med en titel jag ju gärna kan skriva under på just nu ♡ Filmmusiken var underbar och så fantastiska Favvokillen. Magen var full av fjärilar när vi åkte hem!

Favvokillen blev som sagt överraskad men det blev inget öppnande av klapparna nu när vi sågs. Han kände sig lite dum och vill gärna ge mig en klapp också. Sa att jag inte ger presenter för att få utan för att det är roligt att ge till dem jag tycker om. Men, han propsade och jag la ner mina protester efter en stund.

Nu plingar det på dörren och det är dags att börja julstöket här hemma, kvällen före dan 🎅

En riktigt god jul önskar Fru Didriksson dig som följer mig här i bloggen ♡

2 kommentarer på “Livet ~ Dan före Dan ♡

Add yours

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑