Livet ~ Decembermagin är tillbaka ❤

För några år sedan kände jag att jag tappat bort meningen med julen och hela december var dyster som nybliven ensamstående mamma. Men i år har faktiskt december blivit min månad igen ❤️

roberto-nickson-5PQn41LFsQk-unsplash.jpg

Älskar precis allt som har med julen att göra och har under hela mitt vuxna liv längtat efter att klä mitt hem med julprydnader och att förbereda inför julafton, med hela familjen hemma hos mig. Äta god mat, fika, dela ut julklappar och bara mysa tillsammans.

Förberedelsena pågår hela månaden och kvällarna i december är nästan lika mysiga som själva julafton. Pepparkakor, glögg och mängder av tända ljus. Efter skilsmässan hade jag svårt att hitta magin igen men i år så är det första gången på många år som jag kan säga att december är precis så som jag vill ha den ❤️ Njuter så mycket jag bara kan och hoppas att det är så här framtidens decembrar kommer att vara.

Länk till inlägg från 2017: Reflexioner & Tankar – Ta tillbaka december

Länk till inlägg från 2018: Livet – December 

Förra helgen åkte Favvokillen och jag iväg på Vintermys de Luxe. Hade sett fram emot detta hela hösten och vi fick faktiskt nypa oss i armen när vi kom fram till vår supermysiga destination i fredags. Det var helt ljuvligt att tillbringa helgen tillsammans och pricken över i var alla vackert julskyltade fönster, ljussatta träd, fasader och fönster. Och alla människor! Precis som oss strosade dem runt på gator och torg med leende ansikten. Förutom avsaknad av det där tunna lagret snö jag fantiserat om var det nästan som att kliva in i en riktig julsaga för en stund.

Redan första kvällen hittade vi ett mysigt ställe att skåla in helgen i med ett glas rött. Vi hade som sagt inte några måsten alls med i bagaget och det blev precis så där avslappnande och mysigt som vi hade sett framemot.

På lördagen hade vi bokat bord på ett ställe där vi kunde ha suttit hela helgen tror jag bara för att det var så himla trevligt och mysigt där. (Plus att maten var helt superb!)

Blev dock inte så mycket julklappar shoppat men det som kom med hem var många fina samtal om oss och om framtiden. Vi blir mer och mer ett litet team och det känns så skönt i hjärtat. Vill inte vara med någon annan i hela mitt liv  ❤️ Trivs så bra med hur vi har det i våran relation och han känner likadant så livet är helt underbart just nu!

Strax är det dags att stänga ihop den lilla resväskan igen och ta tåget uppåt landet för att vara med om julmys med Carola i Steninge Slottslada.

Den här gången är Lilla Fleur mitt sällskap och det ska bli så mysigt att få göra detta tillsammans med henne. Efter konserten ska vi gå ut i Stockholm och äta middag på ett ställe som hon har valt ut själv.

Behöver väl knappast säga att jag har längtat efter den här helgen med mitt lilla hjärta lika mycket som den förra ❤️

Nästa vecka blir jag själv hemma. Då ska jag se till att fixa lite med julmat och annat som behöver vara på plats för den stora dagen. Det blir det vanliga gamla gänget min mamma och pappa samt lillans pappa) som kommer till oss. Extra roligt är det att vi för första gången på många år ska fira tillsammans med Syster D och hennes familj också. Favvokillen dyker eventuellt upp också framåt kvällen men hela helgen innan det är dags kommer vi julmysa lite med killarna.

Trevlig helg!

Kram Fru Didriksson ❤️

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑