Livet – En lång paus från allt, men nu är jag här igen ♥

Efter mitt senaste inlägg tog jag en paus från det mesta. Firade helgerna ihop med mina nära och kära, det var underbart att vara tillsammans med alla och ladda batterierna inför det nya året. För ett par veckor sedan gjorde jag entré på nya kontoret. Det kändes direkt i magen att här kommer jag trivas bra ♥

boram-kim-W-wGFm54R-k-unsplash

Oron som har varit med mig som en blöt filt under stora delar av 2019 är nu helt borta. Sovit gott – och länge – lediga dagar sedan jag lämnade min gamla arbetsplats. Hela jul- och nyårsledigheten hade jag det mysigt med mina båda älsklingar både här och där.

Sedan några veckor har jag jobbet en bra bit närmare Favvokillen så det har fallit sig helt naturligt att vara där på veckorna när Lilla Fleur är hos sin pappa. Har varit helt underbart att få lite mer vardag tillsammans och det känns verkligen bara mer och mer att det är VI nu.

Det enda minuset med nya jobbet är att jag måste ta bilen dit, en timme tar det dörr till dörr. Så jag åker tidigare på morgonen och kommer hem senare på kvällen än tidigare. I och med det tappar jag möjligheten att köra mitt lilla hjärta till skolan om morgonen vilket har varit en helt ljuvlig liten morgonrutin de senaste fem åren.

Har ju fått träffa henne en liten stund varje dag även när hon är hos sin pappa så det saknar jag. Men, det går inte få allt här i livet. Försöker istället att njuta mer av övrig tid som vi har tillsammans när hon är hos mig och det verkar som om hon gör det också. Mycket mys har det blivit kvällar och helger nu i januari. I kväll blir det mys med min fina Favvokille

Kram Fru Didriksson

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑