Livet ~ December!

I veckan var det julfest med nya jobbet. Bjöd mina närmaste kollegor hem till mig på lite förmingel innan mingel med resterande sjuttio på avdelningen.

christmas-1022594_1920

Det var en supertrevlig afton men så mycket till fest var det inte. God mat, gott sällskap vid bordet av slumpvist lottade kollegor jag lärt känna lite redan och så julklappsleken. (Vann en praktisk köttermometer :-))

Det var en ovanligt alkoholfri tillställning då de flesta pendlar in till jobbet från kringliggande orter. När bordsplaceringen bröts och folk bytte bord blev det gäspigt för mig efter en stund. Känner ju inte jättemånga ännu så jag passade på att smita ihop med alla pendlare.Halv 10 redan var jag i min pyjamas i soffan med min filt, några överblivna skumtomtar och Favvokillen i telefonluren. Vi planerade helgen och bestämde att han stannar över hos Lilla Fleur och mig mellan lördag och söndag.Ska göra det mysigt för oss och duka upp med en så där riktigt härlig stor adventsfrukost på söndagsmorgon ♡

Innan dess ska jag idag ge mig ut och köpa grejer till min adventsljusstake och göra ett sånt där fint arrangemang som jag gillar med vita kyrkoljus, murgröna, kuddmossa och vackra band i vitt och silver.Och så ska stjärnorna upp i fönstret. Gäller bara att rota fram dem ur det överfyllda förrådet. (Hjälp!)

Ser framemot att smaka på de pepparkakor som Lilla Fleur bakat hos mina föräldrar när hon var utlånad dit. Håller hårt i traditionerna, ingen jul i huset före december men då blir det destumera. Julklappsshoppingen tänker jag spara till sista helgen. Det är också tradition 😊

Har tagit tillbaka december steg för steg efter skilsmässan och i år känns det riktigt bra. Ser till och med fram emot att fira den i vår vanliga konstellation, Lilla Fleur och hennes pappa och mina föräldrar. Kanske blir det en tur också till Syster D och hennes familj runt jul då jag tar långledigt från jobbet. Nyår firas som det ser ut nu med bästa väninnorna och deras familjer med Favvokillen som min plus one ♡♡♡

December kommer bli mysig ♡

Kram Fru Didriksson ♡

3 kommentarer på “Livet ~ December!

Add yours

  1. Jag längtar också efter att ta tillbaka decembertraditionerna, men jag har nog kommit lite ur fas med småbarn… ingen idé att julpynta något större när någon vräker ner allt… 😉 Men man får försöka göra det mysigt ändå! 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑