Kärlek ~ Tio magiska månader ♡

Oh, det har varit många dagar, kvällar och nätter med massa mys och roligt ihop med min Favvokille de här tio månaderna. Tycker så otroligt mycket om denna man och hoppas att vi kommer skapa magi tillsammans under lång tid framöver ♡

brooke-cagle-G0j6mtBse_8-unsplash

Vi fungerar fantastiskt bra ihop och det är väldigt lätt allting. Och har så varit sedan vi träffades för allra första gången för ganska exakt tio månader sedan i morgon.

Möjligen saknar jag att kunna träffas på själva veckorna när Lilla Fleur är hos sin pappa och han har sin son boende hos sig. Vet att jag kan åka till honom precis när jag vill men just nu vill jag låta dem lära känna varandra på nytt. Det var ju ändå några år sedan de bodde tillsammans och då var det i ett familjeliv med hans dåvarande sambo samt sin andra son. Så det är förhållandevis nytt för dem att umgås bara dom. Har medvetet valt att hålla en låg profil ett tag så de får hitta sina rutiner. När jag känner att de fått allt på plats kommer jag tacka ja till att åka dit nån dag i veckan.

Att jag helgbor varannan helg hos Favvokillen innebär ju också att jag har tid för mig själv. Tränar med mycket gott samvete mina tre, fyra, pass i veckan och umgås med mina vänner lite mer faktiskt nu än vad jag gjorde för några år sedan då jag började leva ensam. Det är viktigt det också och det var länge sedan nu som jag kände mig så där riktigt ensam som jag gjorde i början efter skilsmässan.

Det var ett år eller två då veckorna utan Lilla Fleur var riktigt hemska. Även om jag både dejtade och hann vara i en relation då så var jag bara så himla ledsen så fort jag var ensam. Så är det inte längre vilket är skönt. Nu är det balans i livet på ett helt annat sätt.

Även om Favvokillen är fantastisk på alla möjliga sätt och vis så finns det en del av honom som jag fortfarande håller på att vänja mig vid. Vi kommunicerar våra känslor så himla olika (skrev ett inlägg om det i höstas).

Han är en handlingens man. Jag en ordens och handlingens kvinna. Får inte så mycket kärleksförklaringar bara helt apropå från honom medan jag ger honom det lite hela tiden, men jag ser, hör och känner kärleken från honom på andra sätt.

♡♡♡ Tillsammans skapar vi magi ♡♡♡

Så länge vi har det så magiskt som vi har det är jag mer än glad, nöjd och framförallt tacksam! Får fortfarande får nypa mig i armen lite när jag tänker på det. Och jag blir fortfarande helt knäsvag när jag ser honom! Han är MIN Favvokille och jag tycker om honom precis som han är (även om han gärna får säga med ord lite då och då i alla fall hur mycket han tycker om mig!). ♡♡♡

Ser fram emot att träffas igen i morgon ♡

Har ju längtat ända sen i morse då vi pussades hej då i min lilla hall!

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑