Kärlek ~ Be my Valentine ♡

Idag är det Valentine’s Day och det är en dag som uppmärksammades i mitt liv som gift. Inget märkvärdigt och extravagant men vi var duktiga på att fira vår kärlek alla tillfällen som gavs.

dmitriy-ilkevich-t0WEOR9h8h4-unsplash

I de två relationer jag haft så här långt efter skilsmässan har det inte hänt nåt speciellt alls denna dag. På sin höjd har det blivit en lite godare middag med vin och tända ljus kanske. Men inga buntar av vackra röda rosor, inslagna lådor med god choklad eller gulliga små kort med hjärtan och ‘I love you’ och nallebjörnar på. XOXO.

Kan faktiskt sakna det lite även om just den här dagen som sådan egentligen aldrig varit livsviktig för mig. Men det är ju alltid roligt att fira ♡

Att den inte uppmärksammats nu kanske beror på att relationerna ännu inte varit de rätta? Eller så har det kanske med åldern att göra? Efter 40 kanske synen på kärlek har förändrats? Eller mer krasst, efter skilsmässor och separationer? Eller så är vi helt enkelt bara tråkigare nu när vi träffas mitt i livet jämfört med var vi var då vi träffade exfruar och exman som unga?

Hur mycket romantiker jag än är så vet jag vet faktiskt inte hur jag skulle ta det om Favvokillen svepte in här i kväll som värsta Mr Valentine med rosor, ballonger, choklad och champagne i sina händer och röda hjärtankonfetti i fickan. Även om det vore lite sött av honom så klart tycker jag att det finns så många andra fina sätt han kan visa sin kärlek på ❤ Dessutom, varför go all in och satsa allt på en dag när det ju faktiskt går att visa kärleken till sin käraste precis varje dag?

its-the-little-things-that-make-you-love-someone-love-25256727.png

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑