Kärlek – Kommunikationsstil

Alla människor är olika i hur man uttrycker känslor. I ord och/eller i handling. Ord och handling har alltid varit min grej. Handling har jag märkt är Favvokillens.

jonathan-borba-MCeLB3N_KRM-unsplash

När jag i helgen sa att det pirrade så gott i min mage när han var nära sa han ”Vad bra.” Frågade om det pirrade i hans mage också och då svarade han leende ”För det mesta.” och jag orkade inte just då kommentera hans ord men ja, det störde mig att han inte bara kunde svara ”Ja, det gör det!”.

Efter en kort inre tankevända frågade jag honom om det var en jobbig fråga att få. Han tittade förvånat på mig och sa med blicken stadigt i mina ögon ”Nej, absolut inte! Hade inte kunnat vara så passionerad med dig som jag är om jag inte hade känt mig så bekväm med dig som jag gör och känner så mycket för dig som jag gör!” och så kramade han mig jättehårt och länge så det kändes ju ändå bra resten av tiden vi var tillsammans. ❤️

En stund efter att han åkt och jag var ensam i min stora soffa tog jag en liten stund att reda ut lite tankar som våra olika kommunikationsstilar väcker hos mig. Jag är som sagt v ä l d i g t öppen med mina känslor och jag har absolut inte några problem med att vara det.  ❤️

Är jag kär så både syns det och hörs det o r d e n t l i g t och jag vill så klart gärna få en himlastormande bekräftelse på att den andra personen känner likadant som mig. Om inte kan det nog hända att jag blir lite fundersam har jag märkt på om känslorna är besvarade eller ej.

Favvokillen är i allra högsta grad mer ”handlingsbenägen” än ”ordbenägen” när det gäller att visa mig sin kärlek  ❤️ Han kramas och kelar, leker med mitt hår, masserar mina axlar och fötter, lagar god mat, fixar, donar, bokar in roliga saker och ser till att jag aldrig har det annat än bra och han vill gärna prata en stund innan sovdags varje kväll viket är så himla mysigt.

När han svarade som han gjorde på min fråga så var det såklart en kärleksförklaring som landade rakt in i mitt hjärta ❤️

Så min slutsats blev den att det spelar inte någon roll för mig egentligen hur vi uttrycker kärlek till varandra. Både ord och handling (gärna i en kombo!) fungerar lika fint . Känner mig prioriterad och privilegierad i vårat förhållande på ett sätt som jag inte upplevt med någon annan man än Lilla Fleurs pappa tidigare. Hoppas Favvokillen känner att jag behandlar honom på samma fina sätt som han gör mig!

Kram Fru Didriksson ❤️

6 kommentarer på “Kärlek – Kommunikationsstil

Add yours

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑