Lilla Fleur ~ Så stolt över dig ♡

Är tvungen att få dela med mig av ännu mera härliga saker i mitt liv just nu. Min dotter, Lilla Fleur, gör mig så stolt!

beautiful-1869530_1920

Stolt mamma här💖💖💖 Du kämpar på bra med skolan! Vilka fina omdömen du har fått av dina lärare. Du är jätteduktig så fortsätt på samma sätt så kommer du att nå dina mål galant 😊👏👏👏 Love you 💖💋

Var på föräldramöte och fick återkoppling på hur det går för min älskling i skolan och det går BRA. Jättebra, till och med. Hon når sina mål i vartenda ämne. Och, hon får så fina omdömen från sina lärare att mammahjärtat gör volter i mitt bröst ♡ Fortsätter hon jobba på som hon gör kommer hon att nå sina mål för i år. Och det utan nån som helst inblandning från oss föräldrar. Det känns bra att skolan hon ville byta till själv i höst funkar så här bra för henne. Hennes mentor stöttar henne att klara det hon vill och hon tycker det är jätteroligt att gå till skolan.

Det där med att vi föräldrar inte hjälper henne betyder inte att vi inte bryr oss om. Vi (Lilla Fleur och jag) pratar om skolan och om det hon lär sig varje dag här hemma vid vårat matbord. Och jag vet att det är samma hos hennes pappa. En timma om dagen har vi ”Matlagning & Skolprat” där hon berättar om sin dag och vad hon jobbat med. Än så länge klarar hon sig utan mitt kunskapsstöd men såklart, jag hjälper ju henne direkt om det finns önskemål. 🙂

Just nu rullar det dock på. Hon når som sagt målen hon själv satt upp. Lite högre ambitionsnivå än vad jag och hennes pappa kräver av henne måste jag erkänna. Vi får nu bara fortsätta stötta henne, samt se till att hon inte pressar sig själv för hårt. Då kan det ju bli tufft för henne inser vi. Men, nu kan vi bara känna oss nöjda och glada för vår lilla tjej och låta henne veta att vi tror på henne ♡♡♡

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑