Livet ~ Bubblarna ♡

Så härligt det var att ha mina favorittjejer samlade i mitt hem några timmar igår. Mina älskade barndomsvänner och Lilla Fleur med sin, alla samlade på mina 67 kvadrat!

joshua-hoehne-ODraOD0a-RM-unsplash

Festklädda och finare än nånsin (jo det är så!) svepte mina tjejer in här vid 19-tiden med bubbel och snax. Ingen mat fixad, bara nystädat, tända ljus och bra musik. Efter en stund beställde vi hit hemkörd pizza – ett perfekt upplägg som vi brukar köra med. Sen blev det massa  fnitter, mera glitter, dansmania, lite allvar och ett alldeles för långt fotomoment när alla skulle bli bra på en instagrambild eller två. Kallade in lilla Fleur för att få till det och tillslut lyckades det.

Älskar verkligen de här tjejerna som jag känt sen jag var sju. Tänk att vi faktiskt följt varandra sedan dess på ett eller annat sätt! Ska erkänna att det var några år på mitten där runt gymnasiet där vi gled isär, men sedan minst 15 år i alla fall ses och hörs vi alla regelbundet igen. Senast sågs tre av oss tillsammans i somras men vi har setts i lite olika sammanhang och konstellationer  däremellan också 🙂

Även om vi alla skapat nya vänskaper längs med livet så värdesätter vi denna allra högst sa vi igår. Vi är varandras grundtrygghet och vi kommer alltid att finnas här för varandra. I framgång och motgång. I glädje och i sorg. ”Ring mitt i natten så kommer jag!” sa nån och jag vet att det är sant. Dem är alla en förlängd del av min familj, mina extra systrar! Hoppas lilla Fleur kommer ha samma vänskap om 35 år med sitt lilla gäng ♡

Igår överraskade dem en av tjejerna på hennes födelsedag och tog med henne på Pinchos. Efteråt kom hon hem hit nöjd, glad och rejält mätt med en av tjejerna hon varit bästis med i olika omgångar sen de lärde känna varandra i fyraårsåldern. Småtjejerna hängde i min säng hela kvällen och kollade Youtube och Netflix. Så mysigt att de kunde ha tjejkväll parallellt med oss stora tjejer ♡

När jag släckte ner hemmet igår gjorde jag det med en glädje och tacksamhet i hjärtat. Och med Favvokillen i mitt öra som berättade att han kommer till mig över dagen imorgon (=idag) för att mysa lite. Somnade sedan väldigt gott jämte min lilla blomma som sov kvar i min säng. En skön start på helgen!

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑