Livet ~ Vilken sommar vi haft ♡

Semestern är slut sen flera veckor tillbaks och jag är tillbaka på hemmakontoret. Men som uppmärksamma kollegor noterade häromdan är kontorsplatsen ny – Lilla Fleur och jag har nämligen flyttat ♡

Tillbringade den med fina, underbara och mycket älskade Favvokillen vid min sida. Har bland annat suttit på solvarma klippor med honom och sett solen gå ner över havet. Och vi har badat! Och druckit bubbel på hans balkong! Och på min! Ja, det stämmer, MIN balkong.

Lilla Fleur och jag har flyttat till en riktig drömlägenhet ♡ Nybyggd, med öppen planlösning, gigantisk balkong och med ett stenkast till en sjö som har flera fina badplatser bara en kort promenad bort. Har bott här i en månad nu och vi stormtrivs!

Det var lite mer än tre år sedan vi lämnade vårt fina lilla hus och flyttade in till vår mysiga lägenhet i stan. Redan från början kände vi båda två att vi saknade balkong och att hennes rum var i minsta laget. Så jakten på en ny bostad inleddes nästan direkt.

Vet faktiskt inte hur många lägenheter jag sökt genom åren. Tittade på hur många som helst men fick aldrig den där goa känslan. Sen plötsligt fick jag ett samtal och därefter gick allt i en rasande fart. Bara två månader från visning till inflyttad och klar. Är det rätt så är det ♡

Hade tur att inflyttande i min lägenhet ville in så snart det bara gick och att den nya lägenheten redan var tom så detta konstiga år då corona satte käppar i hjulet för många av sommarplanerna kunde vi ägna oss nästan helhjärtat åt till att få ordning på flytten. Några dagsutflykter blev det med när hon var med mig våra tre mamma- & dotterveckor. Och det blev flera härliga kvällsdopp och så en himla massa glass ♡ Ja, sommaren var bra med båda mina älsklingar ♡♡♡

Trivs så bra och jag vill stanna länge här nu innan det är dags för att ens tänka tanken på att göra om hela flyttproceduren igen. Fyra stycken flyttar på fem år räcker känner både Lilla Fleur, jag och min plånbok (!). Tur att vi älskar vårat särboliv, Favvokillen och jag ♡

Måste säga att jag älskar livet som det är just nu och alla underbara människor som finns i det. Är så tacksam för allt det fina jag upplever varje dag. Det enda trista är att det permitterats folk till höger och vänster på jobbet sedan coronapandemin brutit ut. Idag fick jag veta att jag är en av dem. En dag i veckan, troligtvis hösten ut. Ska verkligen försöka göra nåt vettigt av tiden.

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑