Kärlek ∼ Så mycket bättre ♥

Min hemstad visade sig från sin bästa sida när Favvokillen och Storkillen var på besök i lördags. Vi bjöds på en vinterdekorerad stad, sol från en klarblå himmel och på marken fanns ett tunt lager av snö. Planen var en lunch på stan men det blev så mycket bättre än vad jag kunde ana ♥

Planen var från början bara att ta en sen lunch tillsammans med barnen. Men det utvecklade sig till en hel kväll hemma med Så mycket bättre-gänget. En stund in i programmet tröttnade Lilla Fleur och Storkillen på tv:n så de satte de sig i köket och spelade spel.

När Ebbot sa i programmet att han och hans fru separerat då de inte längre kunde lyfta varandra sa Favvokillen att han tyckte att det är viktigt att göra det. Och han tyckte jag var väldigt bra på att lyfta dem omkring mig. Och på att ”säga snälla och fina saker” till honom. Han ville jobba på att bättre på det men hoppades att jag ändå vet hur väldigt mycket han tycker om mig. Sa att ”Du är bra redan och ja, det vet jag!”

Sedan dag ett har vi funnits där för varandra när livet varit jobbigt. Vi har öppnat våra hjärtan och tagit oss igenom det som lagts i vår väg genom att stötta, motivera och lyfta varandra, steg för steg, framåt när det varit tungt. Är så tacksam över att han finns och håller mig i handen när jag känner mig liten och inte så himla stark. Blev glad att höra att han upplever att jag gör det samma för honom. Vi är ett bra litet team vi två

När vi var fyra i vår mysiga lägenhet insåg jag hur liten den är. Vi har bott här i snart tre år och vi stormtrivs verkligen men den är pytte-lite för liten när det är fler än vi där. Övernattande gäster kräver framförhållning och planering så det gick tyvärr inte att erbjuda killarna att stanna över den här gången annars hade det så klart varit jättemysigt. Nu åkte dem hem till sig i stället. Men det var härligt att ha dem här ett par timmar i alla fall!

Så fort vi stängt dörren bakom dem trollade Lilla Fleur och jag fram julen. Det blev juleljus i alla fönster, tomtarna fick titta fram ur den stora jullådan också och så avslutade vi med att dra upp granen ur källaren och dekorera den. Vi har jul i hela överallt! Tycker egentligen att det är alldeles för tidigt men Lilla Fleur var väldigt bestämd och vem är jag att neka henne då 😊

Vi fick en mysig första advent och nu är hon hos sin pappa en vecka. Själv lämnar jag hemmet senare i veckan för jobb men också för vintermys DeLuxe

Kram Fru Didriksson

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑