Kärlek ~ Kravlös & Villkorslös ♡

”Det är så skönt med att vi har ett så här kravlöst förhållande som vi har” säger Favvokillen. Håller med (men så klart finns lite krav med!) ♡

nijwam-swargiary-CZd3f-Odxvo-unsplash

En man i byrålådan

För några år sedan var jag i en helt kravlös relation. Den gick ut på att vi myste lite då och då utan att förvänta oss något större känslomässigt engagemang av den andra parten. Det var min idé.

Hade precis kommit ut ur min första relation efter skilsmässan och jag ville vara singel men ha en riktig man i byrålådan att plocka fram lite då och då. Efter lite drygt ett halvår hade känslorna vuxit och jag ville att det skulle bli vi två på riktigt. Det ville inte han, han var nöjd med att ha en tjej i byrålådan så jag tackade för mig.

Nu är det vi på riktigt

På samma sätt är det inte nu med Favvokillen. Vi har ett förhållande sedan ett och ett halvt år tillbaka och det är väldigt mycket VI. Ändå har han rätt i att det är väldigt kravlöst.

Vårt förhållande bygger på stora doser av kärlek, omtanke och ömsesidig respekt för varandra men också på realism á la detta är möjligt nu och detta får komma senare. I min värld finns bara två krav – att vara ärliga och trogna varandra.

Vet vad vi vill

Kravlösheten han tänker på handlar mycket om att vi vet vad vill och vad vi har förmåga till just nu i ett förhållande.

Det finns inga dolda agendor, inga frågetecken som behöver rätas ut och ingen som har förväntningar på mer.

Vill vi vara tillsammans måste vi exempelvis båda två vara okej med att vi har två olika baser i minst ett par år till. Barnen först. Sen vi.

Det är skönt med en man som tänker likadant som jag. Det blir inga friktioner (förutom att jag blir tokig på honom lite då och då, se förra inlägget!).

Vi delar också samma grundläggande värderingar och vore de varit totalt olika hade det aldrig kunnat bli vi från första början. Vi har med andra ord ett väldigt enkelt i förhållande.

Det finns gott om utrymme i förhållandet för föräldraskapet, tvåsamheten och egentiden vilket är en helt fantastisk kombo om du frågar mig.

Som par gör vi precis vad vi vill när vi vill och hur vi vill med för den delen men när vi har barnen kommer deras önskemål alltid först.

När vi inte ses gör vi vad vi vill utan att ha dåligt samvete. Vi har alltid en eller två timmar tillsammans före sängdags och den har blivit superviktig för att känna att vi finns med i varandras vardag.

Villkorslös kärlek

Men jag skulle vilja lägga till också att det handlar om att vi i grunden har en villkorslös kärlek tillvarandra, vi låter varandra vara fria och själva styra över våra respektive liv och bara lita på att vi finns där för varandra i alla fall.

Kärleken är som ett osynligt band och jag har aldrig behövt fråga Favvokillen om vilka känslor han har för mig eller hur han ser på vår framtid. Jag bara vet och allt rullar bara på av sig självt med nya planer i både nutid och framtid ♡♡♡

Kram fru Didriksson

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑