Kärlek ~ Pusslar på ♡

Varannan vecka bestämmer jag helt över mitt liv och då gör jag bara sånt som jag tycker om och som ger mig bra energi. Att vara med Favvokillen mår jag bra av bara så honom väljer jag alltid. Och mitt underbara yogapass en gång i veckan vill jag inte välja bort så jag lägger mitt pussel kring det ♡

crystal-shaw-jKtEn5vQeZU-unsplash

Att träna och hålla kroppen i god form är viktigt för mig. Är inne på mitt 8:e år med regelbunden träning som ett sätt att hålla nere blodtrycket. 3-4 timmar i veckan blir det som allra mest. (Inte ofta men det händer!) Är på väg mot 900 registrerade träningspass på RunKeeper nu och är SÅ stolt över vart och ett av dem.

Stolt är jag också över att jag har hittat träningsrutiner som passar för mig: löpning, styrka och yoga blir det mest och mycket promenader. Känner mig hälsosam, stark och frisk i kroppen. Och så lever jag i en kärleksfull och sund relation som gör att jag mår så bra ♡

Eftersom vi har ett gemensamt intresse för att hålla kroppen i god form, Favvokillen och jag, tar vi alltid minst en gemensam vända till gymmet när vi ses på helgerna. Och ibland (när vi är hos honom) promenerar vi tillsammans ner till havet och djupandas in havsluften. Härligt!

Han är noga med maten (mer än mig!) så vi äter regelbundet, gott och hälsosamt. Är sparsamma med det gottiga och onyttiga. Vi är absolut inte extrema på nåt sätt, vi äter gärna choklad och dricker vin, kan fika också, men inte så jätteofta.

För mig med några extra kilo är det ett skönt liv vi har tillsammans. Det är så fullt av kärlek och omtanke, mysigt, gosigt, roligt och härligt – plus att det är aktivt, nyttigt, ja helt enkelt sunt. Jag mår bättre än nånsin och är gladare än på många år ♡♡♡

Alla pusselbitar finns där och vi pusslar så gott vi kan. Några veckor i taget. Passar inte en bit så lägger vi bara ut en ny ♡♡♡ Och nu är det äntligen våran vecka igen!

La precis på luren efter ett låååångt samtal då vi pratat om hur viktigt det är att vara här och nu. Att det visst går att styra över sitt eget liv och att det är viktigt att leva här och nu på riktigt. Att älta gamla saker om och om igen leder sällan framåt, konstaterade vi. Plus att man måste våga satsa lite för att komma nånstans här i livet. Livet förändras ständigt och det gäller att ta vara på de chanser som kommer i ens väg som gör oss lyckliga. Kärlek bland annat.

I morgon somnar vi tillsammans igen. Lycka ♡♡♡

Kram Fru Didriksson ♡

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑