Lilla Fleur ~ Middag på stan ♡

Ligger här i sängen och myser med Lilla Fleur bredvid. Igår hade hon, min fina, ordnat så att det blev en middag på stan med morföräldrar, mig och Favvokillen ♡

alex-mihai-c-I3yHxxdx4zw-unsplash

Ja, egentligen var det mina föräldrar som vill träffa Lilla Fleur. Men, hon ville gärna ha med mig. Och jag ville ha med Favvokillen. Så hon bokade bord för oss alla. Klockan 19 sågs vi utanför den utvalda restaurangen.

Alla var verkligen på sitt bästa humör och det blev en riktigt trevlig kväll. Det var tredje gången tror jag som Favvokillen träffade mina föräldrar. Favvokillen och jag åt nånslags ”sharing/fusion”-meny med bara helt nya smaker – så gott! – men övriga sällskapet tog ett mer prövat kort. Mysig atmosfär på stället och lättsam stämning runt bordet med så många av mina favoriter, då trivs jag som bäst ♡♡♡

Dessvärre var Favvokillen inte här mer än några timmar igår men det tar vi igen i veckan som kommer. Fick pussa och krama på honom lite i soffan på eftermiddagen när Lilla Fleur var med en kompis på shoppingtur ♡ Så, hela dagen var härlig och mysig. Ja hela veckan faktiskt. Som det alltid är här känns det som ♡♡♡

Lilla Fleur och jag har ätit goda middagar, gjort skoluppgifter och i fredags gymmade vi. När vi kom hem bakade vi kanelbullar hela kvällen som vi bjöd våra små och stora vänner på igår när det var lördagsfika här hemma. Supergoda (och väldigt fint dekorerade!) bullar!

Mellan plåtarna hann vi så klart  med lite dans. Lilla Fleur visade mig hur man dansade förr i tiden. ”Korsa armarna över bröstet och när du går förbi mig ger du mig en bitchblick”. Vi skrattade så tårarna rann medan vi dansade – så som dem alltså gjorde förr! – och glömde för en stund nästan av det som stod i ugnen. Oops!

Innan vi provsmakade bullbaket ringde vi och grattade en annan favorit, Kusin Bus som fyllde 14 år och är nu ett år närmare moppedrömmen ♡

Ja, veckan har verkligen varit underbar från början till slut. Kommer sakna Lilla Fleur så mycket när hon åker till sin pappa i morgon.

Kram Fru Didriksson ♡

2 kommentarer på “Lilla Fleur ~ Middag på stan ♡

Add yours

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑