Kärlek ~ Är ganska lycklig ändå ♡

Tillbringat helgen med dem bästa två jag vet och känner mig tacksam för att det funkar så bra. Är ganska lycklig ändå även om det är lite jobbigt nu ♡

jez-timms-bwtgal6MJLM-unsplash

Favvokillen var trött efter jobbiga veckor så han somnade direkt efter middagen. Lilla Fleur var trött hon med och tackade för sig tidigare än på länge.

Klockan 22.30 vaknade jag upp i Favvokillens famn, väckte honom och sen blev det hoppisäng för oss.

Vaknade vid 9 igår morse och sen hade vi världens slappaste lördag. I alla fall vi tjejer, i mysbrallor och morgonrufsigt hår drog vi till affären. Favvokillen var duktig och tog sig till gymmet.

Lagade lunch till oss, husmanskost. Det var länge sedan. Gott och uppskattat. Ute sken solen men här i lägenheten drog vi för mörkläggningsgardinerna och satte på en film. Det var en sån dag bara där vi alla behövde ladda batterierna. Jag från jobbsökeriet och han från pappalivet.

På kvällen ryckte vi upp oss och tog en skön kvällspromenad innan middag och filmkväll. Både Favvokillen och Lilla Fleur var på gott humör och vi skrattade hela kvällen.

Favvokillen har varit lite frånvarande de sista veckorna och det var han i helgen med. Vet ju mycket väl vad det beror på så jag försöker släppa det även om det gör mig lite ledsen. I alla fall för nu. Det handlar inte om mig eller om oss men det är lite jobbigt ändå …

Anpassar mig och ger kanske lite mer än vad jag får tillbaka just nu. Och det är så det är i relationer. De måste tuffa på framåt och när ett lok gått på högvarv lite för länge och tappat fart får ett annat, piggare och fräschare ta vid.

Nu är det jag som drar oss fram. Pushar, uppmuntrar och hejar på. Stöttar honom i sitt föräldraskap precis som han stöttat mig med annat det här året.

Ja det är inte lätt med vare sig livet eller vuxna relationer alltid men jag är ganska lycklig ändå som har en så fin och härlig man att kalla min ♡♡♡

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑