Kärlek ~ ”Ju oftare, ju bättre”

Nu är allt som vanligt efter flera härliga sommarmånader där livet lekt och det mesta varit enkelt. Det enda ”felet” är att vi vill vara med varandra mer än vad vi de facto kan men, we are still going strong ♡

morgan-sessions-6fDYNGgjqpM-unsplash

Med ADHD och Asperger är det här med ny skola, nya klasskamrater och nya rutiner jobbigt för Favvokillens son.

Som det verkar väljer han att bo på heltid hos sin pappa i höst – och det får han så klart! – och det innebär lite nya rutiner för oss vuxna. Men det fixar vi har vi sagt. Det viktigaste är att få livet att funka för sonen ♡

Så dem två har kämpat på med att få vardagen i rullning på sitt håll de senaste veckorna och jag stöttar min man på de sätt jag kan från mitt. Men, ibland är det ju så skönt att kunna vara nära och ge stöd och tröst. Tro mig, en ledsen och orolig pappa behöver det …

Efter middagen i fredags stängde sonen in sig i sitt rum för att spela nåt dataspel med sina kompisar. Vi vuxna tände massa ljus i vardagsrummet, öppnade en flaska vin, kröp upp i soffan och sen pratade vi om barnen, drömmar och framtiden.

Ju oftare jag är där, ju bättre, säger Favvokillen och nu har vi pratat om att jag ska vara där lite mer nu den här hösten än den förra då. Känns jättebra ♡ Det finns säkert plats för oss där i framtiden också men först måste vi ta oss igenom nuet tillsammans.

Difficult roads often leads to beautiful destinations.

Har väldigt svårt att tänka mig mitt liv utan honom i det så, när han viskade i mitt öra att jag är bland det bästa som hänt honom, ja då blev det varmt i varenda liten del av mig ♡♡♡

Kram Fru Didriksson ♡

 

 

En kommentar på “Kärlek ~ ”Ju oftare, ju bättre”

Add yours

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑