Kärlek ~ Nära ♡

Vi behöver inget säga. Inget speciellt göra. Bara vara nära räcker långt ♡

sahin-yesilyaprak-_RFYWiBrMNY-unsplash

Känner av hans stress. Vill inte pressa på om att ses och låter honom bestämma. Han är välkommen att känna lugnet med mig så ofta han vill har jag sagt. Och det vill han ♡

Så varannan helg puttrar jag ner till honom och stannar hela. Varannan lördag kommer han till lilla Fleur och mig på ”familjemys”. Och vi lunchar om vi kan när han är på jobb i min stad. Plus att vi pratar en, en och enhalvtimme, varje kväll innan sängdags. Har sååå mycket att prata om. Är nära fast på distans.

Sedan han uttryckte att stressnivån var hög i våras får han ”styra upp” lite mer än tidigare. På så sätt hinner han med sånt som han tidigare kände blev försummat.

Samtidigt har jag kunnat jobba på med mina projekt lite extra på kvällarna, tränat och varit med Lilla Fleur. Så min ”strategi” blev win-win för oss båda!

Kommande långledighet ska vi vara tillsammans. Planen är att bara ha det härligt och ta dagen som den kommer. Somna och vakna ihop. Kanske åka på nån utflykt (havet?) och gå ut på nån trevlig restaurang. Om andan faller på.

Eftersom det är några dagar utan jobb kommer vi växla mellan att vara här och där. Ska bli skönt att pyssla om honom lite. Hoppas få honom att varva ner lite. Han behöver det.

Förra året längtade jag desperat efter semester. Började räkna ner efter jul nångång (!) och så här dags då blev jag kallad till intervju för det nuvarande jobbet. Och så hade jag precis träffat Favbokillen som uppmuntrade och stöttade mig i allt som hände.

I år är det omvända roller. Det är hans tur att räkna ner. Men innan dess måste han springa på i full speed i några veckor till. I hans stress ingår sedan ett tag även att göra en snygg slutspurt på jobbet där han är nu.

Pigg (och med extremt bra energi!) står jag på upploppet och hejjar på min älskling. Vill se honom ta sig hela vägen i mål med hälsan, humöret och kärleken på topp ♡

Kram Fru Didriksson ♡

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑