Livet ~ Booztad ♡

Blev över öronen booztad på en lunch nyligen mitt i en pågående jobbig situation. Var nästan i tårar när jag klev in på lunchstället. När jag klev ut kände jag mig stark. Fylld av den goa energi som min väninna fyllt på med ♡

1663286_L

”Men, åh vad härligt att se dig! Det bara stålar ju om dig” sa min väninna när vi sågs i entrén. Efter omkramningen fick jag chans att berätta för henne om att jag kände mig allt annat än strålande…

Gick igenom hela situationen och hon rekommenderade mig att bara äga den, dvs inte skylla ifrån mig (även om jag absolut skulle kunna då den egentligen inte uppkommit på grund av mig även om jag befann mig mitt i den som ansvarig) och visa tydligt hur den kan lösas nu samt undvikas i framtiden.

”Du kan ditt jobb och är riktigt duktig på det så låt aldrig någon trycka ner dig. Du har erfarenhet som många inte har. Du har förmåga att lösa problem. Du är handlingskraftig när andra inte vågar. Det är en fantastisk styrka som din arbetsgivare borde se som en stor fördel. Gör dem inte det så dra vidare.” sa hon.

Så glad och tacksam för hennes ord även om jag har svårt att ta till mig av de beskrivningarna av mig. Men visst, de är ju inte helt osanna. Och ja, jag borde bli bättre på att se det andra ser. Stanna upp lite mer och se mer okritiskt på mig själv helt enkelt…  Sen hann vi så klart prata om vilka fantastiska saker vi åstadkommit tillsammans genom åren. Det var ganska många faktiskt!

Booztad upp över öronen kunde jag bemöta situationen både proffsigt och konstruktivt på mötet med chefskollegan efteråt. Den ”utskällning” jag förväntade mig (med tanke på de bitska mail jag fått under dagen) uteblev helt. Lyckades istället vara den som styrde samtalet och idag damp ett positivt formulerat mail in i inkorgen till alla involverade om hur liknande situationer ska hanteras, mina ord från kollegans penna. No more drama 🙂

Tror faktiskt jag vann förtroendet tillbaka i samtalet och kanske växte jag några centimeter på kuppen dessutom ♡

Kram Fru Didriksson ♡

 

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑