Lilla Fleur ~ Extramys ♡

Vilken tur vi har, lilla Fleur och jag, som får ha helg tillsammans två gånger den här veckan. Först med familjen och sen med ett annat litet gäng som är viktiga i mitt liv ♡

ladda ned.jpeg

Valborgsmässoafton hämtade jag Lilla Fleur direkt efter skolan. Hängde en stund hemma i soffan innan vi mötte upp mina föräldrar för lite ”spankulerande” på stan så som alla gör på Valborg.

Härligt väder, massa uppklädda och glada människor. Barn, unga och gamla. Alla var ute och hela stan surrade. Musik från uteserveringarna, ja det var riktig sommarkänsla! Hamnade dessutom mitt i teknisternas vårkortege då den gick precis förbi cafébordet där vi satt med vår fika. Lite skränigt blev det då men det var snabbt över så det var mest bara trevligt. 🙂

Mysigt att umgås med mina föräldrar. Lilla Fleur älskar dem lika mycket som jag gör och jag ska fortsätta se till att hon får umgås så mycket det bara går med dem. Pappas tumör fick mig att på riktigt förstå att vi inte kommer få ha dem kvar för alltid. Vi måste passa på nu för de är i den åldern nu när vad som helst kan hända. Snyft 😥

Nästa vecka får vi besked om huruvida operationen lyckats eller ej och om pappa har kvar cancern i sin kropp. Att skapa fina stunder för oss alla för att tänka på nåt annat en stund är viktigare nu än nånsin tycker jag. Är så glad därför att Syster D och Kusin Bus var här för några veckor sedan för då hade vi det så mysigt hela vår lilla familj. Och, vi planerar att ses igen hela gänget kring midsommar på nån ny trevlig plats vid kusten ♡♡♡

Semesterveckorna är förresten fördelade nu med Lilla Fleurs pappa. Det blev som jag föreslog från början, fast vi delar lite på första och sista veckan. Det blir jättebra för Lilla Fleur. Dessutom visade det sig att jag kan få ihop det bra med Syster D OCH med Favvokillen då han också fått lite hintar från barnens mamma plus att vi sagt att vi hänger ihop så mycket vi kan. (Och, ja, det löste sig bra för Lilla Fleurs pappa och hans tjej också!).

Till veckans andra helg har jag bjudit hit några av de viktigaste stora och små tjejerna och killarna som jag vet. Det bjuds på lite mat och tjat. Ska bli supermysigt att få bli ett år äldre ihop med dem då det är det som ska firas. Är inte så noga med siffrorna, presenterna och sånt men att fira att jag lever känns alltid viktigt ♡

Efter läkarens strokevarning 2011 har lovat mig själv att vara med i Lilla Fleurs liv så länge jag bara kan ♡ All min fysiska aktivitet handlar om det. Att hålla kroppen, hjärtat, hjärnan och kärlen i trim så att jag kan få leva vidare länge till. Mitt mål är att bli en sån där härlig liten mormor i framtiden med lilafärgat hår, piffiga outfits och löjligt höga klackar för en gamling. Som Baddy Winkle på bilden, henne gillar jag 🤩

Lilla Fleur skrattar åt mig när jag beskriver målbilden men tycker det är coolt. Inte lika coolt dock är det att jag ska följa henne vart hon än ska i världen sen när hon blir stor. Har sagt hela hennes liv att det är så det är när man är ensambarn och har en mamma som tokälskar en ♡♡♡

Kram Fru Didriksson ♡

 

 

 

 

2 kommentarer på “Lilla Fleur ~ Extramys ♡

Add yours

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑