Livet ~ En mellanlandning.

Det nya jobbet, över ett halvår har gått. Har fått andas ut efter den jobbiga perioden på förra jobbet vilket var nödvändigt för mental överlevnad. Dock har jag mer och mer känslan av att detta bara är en mellanlandning. Lusten att söka mig vidare blir starkare för varje dag som går.

ballonger

Vad det beror på är lätt att sätta fingret på, jag är för överkvalificerad och det gör arbetsuppgifterna tråkiga. Dessutom är jag van vid mycket större ansvar och mer utmaningar än vad jag ställs inför.

Uppdraget jag tackade ja till handlade ju om att vara med och starta upp en ny verksamhet. Bygga upp ett starkt och självständigt varumärke. Så har det inte blivit, under resans gång har beslut fattats om att verksamheten ska införlivas i den stora portföljen. Att vi ska räta in oss i ledet helt enkelt. Så det där med att bygga ett nytt varumärke gäller inte längre. Och då blir min kompetens plötsligt fel.

Eftersom allt är så oklart samt att det svänger fram och tillbaka och tar tid att få till nödvändiga beslut tar det tid att få ett nästa steg till stånd. Det i sin tur gör alla i gruppen otåliga och lite irriterade. Inte på varandra egentligen men då vi är så få, ja du förstår säkert att stämningen är frustrerad och det blir ibland lite för många negativa diskussioner.

Det här sammantaget gör att min energinivå sänks och mitt vanligtvis höga engagemang inte är så högt. Situationen är inte på vår nivå att lösa så nu väntar vi på direktiv från direktionen.

Ångrar absolut inte inte att jag tackade ja till uppdraget. Hade det blivit så som det beskrevs hade det ju varit toppen! Men nu, när det blev så här, då känner jag att det är ett stopp på vägen till nästa uppdrag.

Min blick dras till tjänster som bättre passar min kompetens. Idag hittade jag två klockrena jobb på Linkedin för mig att söka. Så, det är dags att vässa pennan och skriva ansökningar. Denna gång spänner jag bågen högt och siktar uppåt i karriärstegen igen. Det är där jag hör hemma och det är där jag gör mest nytta. Håll tummarna!

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑