Livet ~ Tränar på.

Har fått ihop regelbundna pass det här året. Orkar mer och mer. Känner mig lättare på insidan. Kläderna sitter bättre på utsidan. Plus att jag ser faktiskt riktigt hälsosamt pigg ut tycker jag så jag tränar på ♡

1040977_L.jpg

Det fungerar bra med ätandet. Får i mig tre mål hälsosam mat om dagen (frukost, lunch och middag) när Lilla Fleur och/eller Favvokillen är här. När de är borta slarvar jag lite med middagen. Det är sååå tråkigt att laga mat bara till en …

(Mellanmålen är svåra tycker jag, är ju inte hungrig när det är dags för dem så ofta hoppar jag över dem helt eller möjligen petar jag i mig en frukt)

Tre 45-minuterspass i veckan på gymmet plus ett ”löppass” får jag ihop till just nu och dem är jag så glad för! När veckan är slut har jag kommit upp i över 40 stycken. Yeay 😊💪

Om tre veckor är det dags för ny sparesa med min Favvokille. Till dess ska jag dra på lite. Kanske lite styrketräning med fastän det är sååå tråkigt? Men muskler är ju snyggt så … jo, så får det nog bli. Ska be honom som är vältränad hjälpa mig med sätta ihop ett litet program ♡

Tid och lust finns för att komma i form nu när jobbet inte är lika krävande som förr. Målet är att ha tillbaka min fys som den var innan min skada för tre år sedan. Gärna redan till sommaren så jag kan få köpa en helt ny garderob med fina kläder. Är trött på dem i garderoben och sugen på att kasta dem i närmaste klädinsamling.

Tänk, för tre år sedan var jag två (!) storlekar mindre, jag vill dit igen. Jag mådde så bra då. Men, som alla vet (även jag!) så finns inga genvägar till formen. Det är bara att hänga i med träningen och att fortsätta äta rätt. Välkommen sallads- och grönsakssäsong!

Kram Fru Didriksson ♡

 

Ps, Kärlekshandtagen krymper men Favvokillen hittar dem fortfarande. Han tycker tydligen dem är mysiga ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑