Kärlek ~ Andas luft utanför kärleksbubblan ♡

”Hinner inget numera känns det som och det gör mig stressad”, sa Favvokillen i veckan och bad sen om ursäkt för att han ville vara hemma hos sig i helgen. Såg snabbt en möjlighet att andas luft utanför kärleksbubblan vi stängt in oss i det senaste året ♡

3177572_L

”Du behöver inte be om ursäkt för det” sa jag till honom och gjorde ingen stor grej av det. Tvärtom, såg snabbt chans till mammamys med Lilla Fleur. Det var längesedan det var bara vi en hel helg nu.

Åh, det är så klart jättehärligt att vara i vår lilla bubbla av kärlek och mys! Men, det har gått snart ett år sen vi klev in i den, Favvokillen och jag, så det känns helt okej att kliva ur den ibland och andas lite egen luft ♡♡♡

Mycket har ju förändrats jämfört med när vi träffades. Då kunde vi ses varannan helg och ett par kvällar i veckan när jag var barnfri. Han kunde ses hela tiden då han inte hade killarna hos sig. Sedan flyttade en av dem in på nästan heltid efter sommarlovet. Sen dess har vi inte setts på veckorna men fortfarande haft varannan helg. Och varannanhelgerna har blivit varje helg efter jul…

Så ja, vi är mycket med varandra. Dock har jag mitt varannanveckaliv fortfarande. Där jag bara är lilla Fleurs ena veckan och bara min egen den andra. Då gör jag allt det som han är van från förr att göra och som han känner att han försummat det sista. Så nä, jag gjorde verkligen ingen grej av att han ville ha helgen hemma hos sig. Fattar ju att han också måste få ha det ibland. Vi har varit mycket här med tanke på att jag velat vara nära pappa… Plus, jag har haft lite dåligt samvete över att jag inte kunnat ägna all min tid åt mitt lilla hjärta. (Hon tycker annorlunda dock!)

Det gick några dagar och sen kom han som sagt ändå till oss i fredags efter jobbet. Allt var som vanligt ~ Pussar, kramar, gos och massa massa härligt  magpirr ♡♡♡ Vi pratade lite med om hur vi upplever vår relation. Summan av kardemumman av det samtalet var att han är helnöjd och inget vill ändra. Det var skönt att höra för jag är ju också nöjd med allt som har med honom att göra.

Tror det var bra med lite space i helgen. Han har fått energin åter och fått gjort det han ville göra förstod jag nu när vi pratade. Och lillan och jag har fått vara bara vi ❤ Ska ta lärdom för framtiden och styra upp så det blir så här lite oftare. Det mår vi bra av allihopa ♡♡♡

Kram Fru Didriksson ♡

 

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑