Livet ~ 12 veckor senare …

Nu börjar det både synas och kännas i kroppen att den får regelbunden träning!

2562959_L

I flera år har jag varit en flitig liten motionär men i den varma sommaren gjorde sig mitt höga blodtryck till känna. Även om jag medicinerar så klarade kroppen inte träningen på gymmet, jag blev både yr och mådde illa.

Sjukvårdsupplysningen sa stopp i mitten av maj; ut och promenera i stället för att ta ut dig hårt på gymmet. Och det har jag gjort lite då och då fram till dess att jag bytte jobb i oktober. Då började jag känna motivationen komma tillbaka. Sedan 12 veckor tillbaka är jag på gymmet och kör 45-50 minuters cardiopass. I veckan kommer jag passera 30 strecket 🙂

Inte bara svarar kroppen på träningen, den SVARAR på träningen. Har fått formen tillbaka vad gäller konditionen och blodtrycket är okännbart. Även de kvinnliga kurvor som jag ”välsignats” med kikar fram igen. Yeay! Bye bye till putande mage och tråkiga bilringar. Hello till snyggare byst, välformad rumpa och en midja som faktiskt syns. Känner mig stark, kvinnlig och ganska så snygg om jag får säga det själv ♡

Ja det känns bara så härligt. Har hårt arbete kvar dock innan jag kan säga att jag är i den goda form jag var före min löparskada för nåt år sedan men jag är på väldigt  god väg dit. 😊

Kroppen vill ha rörelsen, styrkan och smidigheten. Den vill ha alla dagens mål. Och magen den jobbar på precis som den ska, ingen mer uppsvälldhet. Ingen mer trötthet på grund av stress, jag sover som en stock. Är mest pigg och glad i hela kroppen tycker jag.

Nu drar jag på mig träningskläderna igen och drar iväg till gymmet ♡♡♡

Kram Fru Didriksson ♡

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑