Lilla Fleur ~ Min fina lilla pärla ♡

Den här veckan har jag haft en förkyld liten fröken här hemma. Du kom hit i måndags helt blek, glåmig och snuvig, men tackålov ingen feber. Har pysslat om dig så mycket som man nu får om en (yngre) tonårsdotter och nu börjar du bli på bättringsvägen. Skönt nu när det är lov den här veckan.

brooke-cagle-LYpkKLm2Us8-unsplash

I helgen har vi båda haft besök. Du av bästisen som varit din sedan du var två. Jag av Favvokillen som jag träffat i ganska exakt 10 månader nu. Det har fungerat finfint. Alla pratade och hade trevligt vid fredagsmiddagen och sen stängde ni småtjejer in er på rummet och det hördes en massa fniss därifrån ändå fram till sängdags. Favvokillen och jag kröp ihop oss i soffan. Vi hade det jättemysigt där och kikade bland annat på SVT:s Bonusfamiljen. Tycker det är ett riktigt bra program med mycket att reflektera till.

Blir bara ännu mer glad över att vi har det så här himla bra tillsammans Lilla Fleur. Tänk om vi inte fått tag på de fina bostäder som vi fått bo i efter skilsmässan. Tänk om vi hade fått flytta in i mina föräldrars lilla 2:a? Hua. Eller om vi (jag) skulle ha flyttat ihop med någon ny man och hans barn direkt. Tänk om det då hade blivit samma kaos som i Lisa och Patriks bonusfamilj? Hade inte funkat för vare sig dig eller mig nån längre stund det får jag nog erkänna. (Och då är jag ändå en obotlig romantiker och tror på att kärleken övervinner det mesta men kaos, nej tack. Inte för nån av oss funkar det. Lätt och smidigt ska det vara annars kan det kvitta, vi har ju varandra.)!

Nej, att flytta ihop är jag inte sugen på alls just nu och det är inget som vi har pratat om heller Favvokillen och jag. Vill bo med bara dig Lilla Fleur i några år till. Har gärna sällskap med (och stöd av) min gosiga kille under de första åren av din tonårstid dock. Sen, när den är passerad kan jag väldigt gärna vara öppen för förslag angående en annan form på mitt liv och för mitt boende ♡

Lilla Fleur, du har varit en riktig pärla de senaste månaderna. Du är verkligen jättego mot Favvokillen och du verkar trivas med att ha honom här. Det blir ju lite mer familjekänsla här hemma nu med en man i huset på helgerna när du är här. Även om han ju inte är ett dugg ”pappig” mot dig utan bara är en mysig kille i soffan med dig och din lilla mamma (som äter upp allt vårat godis om vi inte ser upp!). Blir faktiskt glad i hela kroppen när ni båda är här. Dessutom verkar ni båda gilla det ♡♡♡

Kram Fru Didriksson ♡

 

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑