Reflexioner & Tankar ~ Det mesta går ju faktiskt bra nu!

Nya jobbet rullar på och förutom att jag inte trivs med att vänta på att allt ska rulla igång med full fart så trivs jag med arbetsplatsen och med mina nya kollegor.

andrej-nihil-499269-unsplash

Är så glad att jag fick möjligheten att komma bort från den jobbiga sits jag befann mig i. Mår mycket bättre nu än på länge. Kärleken till Favvokillen är naturligtvis en del av det välmåendet men också min älskade Lilla Fleur ♡

Två hela månader har gått. Har fått ta tag i uppgifter som jag är duktig på och där jag får direkt möjlighet att påverka verksamheten för den kommande treårsperioden. Har läst in mig på det nya området och gjort en intensiv omvärldsbevakning för att förstå min nya bransch och vilka behov vi ska fylla i den. Utifrån den här jag dragit upp riktlinjerna för det varumärke som vi nu ska bygga upp kring teamets kompetenser och våra olika expertiser.Det kommer bli otroligt roligt och intensivt när alla bollar är i rullning! Och det blir dem snart! Till dess får jag snällt invänta att allt som behöver ske runt omkring faller på plats.Tålamod måste man ha mer av i min roll än vad jag har så nu övar jag mig (igen!) i att vara just precis det – Tålmodig. Det kommer att bli roligt på jobbet efter jul hoppas jag så fram till dess kraftansamlar jag lite. Ska bli skönt med långledigt över jul och nyår 😊

Börjar min klappjakt i helgen. Har inte köpt mer än en enda julklapp till Lilla Fleur än men den är jättebra, hihihi! Huvudet mitt är dock fullt med tankar på vad det kommer ligga i hennes paket under granen på julafton. Håll tummarna nu för att det kommer bli så!

Favvokillen har lovat att ta hand om mig hela helgen ”Kost, logi och fotmassage ställer jag upp med i helgen”. Eventuellt hänger han med också en stund ut i julklappsjakten sa han häromdagen, men om inte, ja då blir det mindre stress för mig.Våra försök att shoppa ihop så här långt har nämligen gått så där. Vi gillar det båda två men bäst på tu man hand! Men vill han så får han. (I alla fall en liten stund.)

I helgen hade Lilla Fleur och jag faktiskt Favvokillen här precis hela helgen ♡ Det var hon som föreslog det och det kändes jättefint i mammahjärtat med tanke på att hon tidigare sagt att hon inte känt sig redo att ha honom övernattandes.

De är inte världens pratigaste med varandra men han lyckades sno till sig flera bitar av hennes lördagsgodis och det hade han inte fått om hon inte gillat honom. Hon håller hårt i de få bitarna hon får plocka ned i sin påse! Känner ju båda två och vet ju att de har samma dråpliga humor som mig så tack Netflix för ett bra utbud av galna filmer som förenar en ny konstellation i skratt som man får ont i magen av.

Vill inte måla upp en okomplicerad bild för hur det är att umgås som ny i ett par tillsammans med sin dotter. För det är det inte. Det krävs faktiskt ganska mycket av mig som både partner och mamma. Förväntar mig inte att de ska bli bästisar, mina två favoritpersoner, men bara att ha dem i soffan på varsin sida om mig känns verkligen supertrevligt. En pillade mig i håret och den andra killade mig under fötterna. Hahaha! Nä, jag har egentligen inga fler ”krav” på nån av dem mer än att de försöker lära känna varandra. Om det är lite tyst ibland så får det vara så. Det är en ny sits för oss alla det blir säkert bra med tiden om vi alla har lite (nu kommer det igen!) tålamod och vilja. ♡

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑