Lilla Fleur ~ Vad fort en vecka går!

Speciellt när Lilla Fleur är här, känns det som om tiden bara rusar fram. Och jag vill kämpa emot så att varje liten sekund bara blir lite aaaaningens längre när vi har våra mamma- och dotterstunder men det går ju så klart inte!

model-1734944_1920

 

Redan när vi sågs i måndags efter jobbet ropade hon in mig till sitt rum efter en stund. ”Kom hit och kolla på Youtube med mig!” och så gjorde hon plats för mig brevid sig i sin säng. Låg där jättelänge och tjejfnissade. Älskar såna stunder med henne ♡♡♡ Sen har veckan faktiskt varit sådär. Kramig och bara underbart mysig ♡ Vill inte släppa iväg henne i morgon men vad ska jag göra? Lilla Fleurs pappa längtar och saknar lika mycket som mig när hon inte är där. Och hon saknar nån av oss hela tiden så det är bara att bita ihop och suga i sig av varje liten sekund av hennes närvaro här hemma.

Ska jag glädjas lite så vet jag att hon hellre pratar med mig än sin pappa om  något tynger henne. När resultatet för Kamratpostens undersökning om hur KP:arna har det kom ut för nån vecka sedan svarade hon ”Dig mamma! Du vet ju att pappa inte är så bra på att prata med om känslor och sånt, så jag kommer till dig mamma om jag vill prata.”. Det värmde gott i lilla mammahjärtat samtidigt som jag så klart hoppas att han lyssnar om hon anförtror sig till honom, han är ju ändå pappa och älskar sin lilla tös ♡

I morgon är det förresten nya grejer på gång för då börjar jag på nya arbetet. Yippi!!!

Tänk att det gått en månad sedan redan då jag gick med uppsägningspappret till min chef … Ska bli så roligt att börja nytt kapitel i arbetslivet och min väninna som jobbar där redan sedan många år är ju positiv så det känns bara bra inför i morgon 🙂

Kapitlet med Favvokillen fortsätter i morgon. Lite svårare nu på veckorna när hans ena pojk vill bo hos honom några dar på skolveckorna. Men, vi tar igen det på helgerna har vi bestämt och det funkar ju bra! 🙂

Han var förresten här och på lite söndagshäng med oss tjejer för nån vecka sen. Han fick godkänt 😉

Igår fick jag veta att han bokat in oss på en ny liten getaway längre fram i tiden (har ju gett honom fria händer att kolla runt och att boka om han ser nåt bra då han älskar surfa runt och hitta bra deals!). Ska bli så spännande att se vad det blir denna gång, förra helgen var ju tippelitopp ♡

Nej nu ska jag njuta av denna soliga söndag med mina fina väninnor på café om en stund och sen ha söndagsmys med Lilla Fleur ikväll.

Att byta vecka på måndagar som vi gjort nu i höst ger ju faktiskt tre tillfällen till mys: fredagsmys, lördagsmys OCH söndagsmys. Blir riktigt bra helger med mina två favoriter, eller hur ♡♡♡

Kram Fru Didriksson ♡

2 kommentarer på “Lilla Fleur ~ Vad fort en vecka går!

Add yours

  1. Du lägger dina kort rätt som det ser ut!👀💫☺️🃏bästa kärleksspelet är att inte spela alls eller med synade kort. Håller du med?
    Kärleken till sitt barn är i alla fall ”ospelbar”

    Gilla

    1. Tänker att ÄRLIGHET i alla lägen är att sträva efter. I alla relationer ♡ Inga spel och konstigheter. Märker jag av att det finns något mellan raderna drar mina känselspröt igång direkt. Inget bra … just nu inget sånt ♡♡♡

      Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑