Livet ~ Välkommen till oss!

”Välkommen till oss!” inleddes ett mail som kom från min närmaste kollega på min nya arbetsplats och resten av mailet fick min hud att knottra sig lite av glädje!

dandelion-3819748_1920

Fick välja mobil och dator ”som passar för dina behov” och sen fick jag veta lite kort om vad som händer första veckan som ju faktiskt är om bara några få veckor. Mailet var sprudlande av samma goa energi som jag kände vid vårat första möte innan sommaren. Dessutom träffade jag min väninna nån dag senare som jobbar på samma ställe, hon var övertygad om att jag skulle trivas med alla mina nya kollegor på avdelningen vi båda tydligen då tillhör (!). Känns toppen!

Samtidigt är det vemodigt att avveckla mig från den nuvarande arbetsplatsen. Har varit där så länge och älskar allt vad företaget står för och är väldans fäst vid många av mina kollegor. Många kommer in på mitt kontor om dagarna och säger att de är så ledsna över att jag ska sluta. Några har till och med gråtit. Det kommer bli en jobbig avtackning när det är dags…

Cheferna då? När det blev känt för dem att jag sagt upp mig kom de också in på mitt kontor. Och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över deras reaktioner. De senaste veckorna har de nämligen lovordat mitt arbete, min kompetens och min ”oerhörda förmåga”. De undrar hur de ska klara sig utan mig som är ”SÅ duktig och SÅ bra” …

Hallå, vill jag säga. Jag har varit jättetydlig med att arbetssituationen har varit dålig, att jag mått dåligt på grund av den men INGEN som har kunnat har lyft ett enda finger för att göra det bra igen. På två och ett halvt år. Då blir det så här. Det kan verkligen  inte komma som en överraskning? Det gjorde det definitivt inte för min kollegor som bevittnat hela situationen på håll och undrat varför ingen agerar. Är glad att JAG i alla fall agerade när chansen kom till mig i somras även om det gör mig väldigt ledsen att det behövde bli såhär. För hade någon som kunnat, stått upp för MIG för ett år sen eller två hade jag gärna varit kvar.

Men, nu är det som det är och det kommer bli så ROLIGT att få lära känna en ny verksamhet och få vara med från scratch i deras arbete med att sätta sig själva på kartan.

Men innan dess blir det avtackning med tårta på morgonfikat sista dagen och sen har 15 (!) kollegor anmält sig till en Afterwork med bubbel på kvällen som min närmaste kollega bjudit in alla på jobbet till ♡

Mår så gott just nu och imorgon åker jag på SPA med Favvokillen ♡♡♡

Kram Fru Didriksson ♡

4 kommentarer på “Livet ~ Välkommen till oss!

Add yours

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑