Reflexioner & Tankar ~ Går vidare utan att se mig om.

Allt är klart och idag hälsades jag välkommen till det som blir min nya arbetsplats om cirka en månad. Känns helt underbart!

1846468_l

Orkar inte riktigt att ta mig in i det som har varit men en hel del av det går att läsa i taggen #Om jobb & Karriär. Det som inte framgår dock är suckarna och de rullande ögonen hos vissa av de som hjälpte mig bort mig från mitt ledarskap när jag ”jobbat på som vanligt” vilket alla var överrens om att jag skulle göra. Det har gått så där då.

Inte att jag inte kunnat ”jobba på som vanligt” för det har jag kunnat. Fast i motvind, ibland i uppförsbacke och med noll support av den som hade behövt supporta. Det har varit tungt. Och jag har känt mig rejält uppgiven. Har verkligen gjort mitt allra bästa och arbetat för företagets bästa. Samtidigt har jag försökt hitta en väg ut.

Skön revansch är att mitt arbete och min förmåga uppmärksammats av många andra utanför företaget under resans gång. Har sökt intressanta jobb, gått på ett 10-tal intervjuer, varit slutkandidat många gånger, hoppats och fallit på målsnöret. Men nu föll allt på plats. Lycka ♡

Ändå, jag har haft så mycket tvivel på mig själv tack vare hur jag behandlats. Men jag har successivt förstått, när jag mött rekryteringsfirmor och potentiella arbetsgivare, att jag borde vara bara stolt över det som åstadkommits under min ledning. Det hjälper i min läkningsprocess 🙂

För mig som person har det varit en ganska ledsen period i mitt liv detta. Och den behandling och de kommentaret som slängts emot mig har påverkat min självkänsla mycket mer än vad jag velat erkänna för mig själv faktiskt. Har bitit ihop och kämpat på. Så, nu kommer en tid av självboostning ♡ Ska vända om bilden jag har på mig själv – jag är jäkligt bra på det jag gör!!! Punkt.

En dörr stängs om några veckor bara, en ny öppnas, och jag ska bara gå vidare och aldrig mera vända mig om.

Min riktning är bara framåt!

Kram Fru Didriksson ♡

4 kommentarer på “Reflexioner & Tankar ~ Går vidare utan att se mig om.

Add yours

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑