Lilla Fleur ~ Mamma saknar dig!

Tur för mamma att det finns sociala medier när ens enda dotter väljer att vara en bonusvecka hos sin pappa den här veckan.

janko-ferlic-specialdaddy-oC1RmrCuDA4-unsplash

Vi strulade till semesterveckorna i år. Lilla Fleur skulle vara 2 veckor på raken hos oss båda i juli och sen skulle det bli som vanligt igen i augusti. Men vi gjorde fel nånstans på vägen och istället blev det bara superkonstigt.

För förra veckan som jag var med Favvokillen var egentligen min vecka med Lilla Fleur då den var jämn. Och denna veckan pappans då den är udda. Eftersom han började jobba då och jag hade bokat bort mig (innan felet uppdagades) skulle våran lilla älskling få bestämma själv den här veckan över var hon ville vara.

Frågade redan henne i helgen om hur hon ville göra och då ville hon inte bestämma något. Sen pratade vi igen på måndagen och då bokade vi efter många om och men in en fika efter skolstarten nu på fredag. Då kommer vi inte ha setts på två veckor…

Måste få säga att det känns så där roligt att bli ”bortvald” och det ska jag se till att aldrig mera bli. Hemma är det så tomt nu och tyst så jag nästan förgås… Undrar om hennes pappa pushar på henne när det gäller sånt här? Jag vet att jag brukar ge en knuff då och då om att skicka ett sms eller om att slå en signal när jag märker att det gått några dagar och hon saknar honom. Tror faktiskt inte det. Tyvärr.

Jag ringer alltid nåt samtal när hon är hos honom men hon ringer faktiskt ALDRIG till mig. Hade tyckt så mycket om att få höra av henne för att hon vill berätta något för mig eller helt enkelt bara för att hon saknar mig ♡ Jaja, jag vet mycket väl att hon älskar mig och att hon saknar mig men du förstår nog ändå vad jag menar, vore härligt bara om hon också tog kontakt. Idag hade hon ringt min syster och gratulerat på födelsedagen vid halv 8 på morgonen. Det var ju lite sött ändå. En klen tröst i alla fall är att jag stalkar henne på Snapchat och andra sociala medier så jag har lite koll på håll i alla fall på vad hon har för sig ♡

Nästa vecka blir allt som vanligt igen. Jisses vad det ska bli skönt!

Kram Fru Didriksson ♡

2 kommentarer på “Lilla Fleur ~ Mamma saknar dig!

Add yours

  1. Kan det ha att göra med att du har ett ganska nytt förhållande, hon kanske vill vara hos pappan där hon kanske får fullt fokus?

    Gilla

    1. Hon har ännu inte mött Favvokillen, det är för tidigt än tycker jag. Nej hon vet att jag har varit själv hemma här hela veckan. Frågade lite försiktigt nu när vi sågs och det verkade som om hon ville vara närmare sina kompisar (vi bor 3 km bort ca från pappan) 😊 Hon längtade efter att komma hit nu på söndag och att det blir precis som vanligt igen framöver ❤

      Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑