Kärlek ~ Mina ♡

Det är två som håller mitt hjärta i sina händer. En är mitt livs största kärlek, Lilla Fleur, sedan lite mer än 14 år är jag hennes stolta mamma som älskar henne mer än mest. Den andra, Favvokillen, har funnits kortare tid i mitt liv men har på sina två och ett halvt år blivit en permanent del som jag inte kan tänka mig att vara utan. Älskar båda två ♡

Lilla Fleur, min fina, underbara dotter. Som jag saknar så när hon är hos sin pappa. Sex år efter skilsmässan snart står mitt liv fortfarande lite stilla varannan vecka när hon är hos honom. Sen tar det fart igen när jag hör nyckeln i ytterdörren när vår vecka börjar.

Då blir jag mamma till 250 procent och överöser henne med all uppdämd kärlek som samlats i mitt mammahjärta. Än så länge tycker hon om att krypa upp i soffan jämte mig. Fast vill jag kramas längre än en halv hundradelssekund får jag jaga henne runt i lägenheten först en liten stund. Har jag tur erkänner hon att hon visst gillar mig och mina kramar än ♡

När vi ses pysslar och fixar tillsammans i den nya lägenheten. Nu på hösten tänder vi mängder av ljus, äter goda middagar, har långfrukost på helgerna, pluggar, jobbar, pratar, fnissa och kramar ikapp.

För någon vecka sedan ställde vi in en planerad hotellvistelse då råden från folkhälsomyndigheten skärptes. Istället gjorde vi i ordning ett rejält hemma-SPA i vårat badrum. Vi mediterade (!), gjorde hår- och ansiktsmask, bodyscrubs och annat gott för kroppen. Så otroligt mysigt!

Ja, jag älskar verkligen att vara HENNES mamma och jag säger det flera gånger om dagen så hon inte ska glömma ♡

När vår vecka är över blir det så sjukt tomt här hemma. Men, sedan Favvokillen gjorde entré i mitt liv har den veckan blivit mycket mindre jobbig. Inte för att jag inte saknar henne men mitt liv är inte lika pausat som tidigare då jag på riktigt tryckte på pausknappen varannan vecka även om jag aldrig var helt ensam.

Varje dag i veckan sedan första dejten är han med mig, även om vi inte ses. Vi hörs exakt samma tid varje kväll. Ibland pratar vi en timma. Ibland pratar vi två. Så mysigt ♡

Lilla Fleur undrar hur vi kommer på så mycket saker att prata om hela tiden och ja, jag vet inte… Det finns bara så himla mycket roligt/sorgligt/läskigt/intressant/utvecklande att prata om. Det är svårt att lägga på luren mitt i allt bara!

På helgerna ses vi mest hos honom. Då pratar vi faktiskt inte alls lika mycket som vi gör på veckorna. Då har vi det bara lugnt och skönt tillsammans och njuter av tillvaron. Vi åker på lite utflykter i närområdet, lagar god mat, dricker gott vin, ser på suuuupertöntiga kärleksrullar och gosar med varandra så mycket vi bara kan. För det mesta är barnen med på ett eller annat hörn och det är så mysigt så.

Att vara en bit över 40 och känna pirret i magen och fnissa som en nyförälskad tonåring varje gång jag är nära HONOM är så häftigt och jag trodde ärligt talat inte att det var något jag skulle få uppleva så starkt igen ♡

Känner mig lyckligt lottad och tacksam – tack livet!

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑