Reflexioner & Tankar ~ Lättare ♡

Det var en befrielse att skriva inlägget igår. MIN sanning om skilsmässan för exakt fem år sedan. Sörjer inte det som varit. Har inte gjort på länge. Men det känns skönt att ha skrivit av sig. Känner mig lättare på nåt vis ♡

benjamin-balazs-sKmv39dsjZI-unsplash

Är i grund och botten en väldigt jordnära tjej. Gillar inte dramatik, speciellt inte i mina nära relationer.

Har nära till mina känslor men är ingen som vill fastna. Oavsett vad som händer så vill jag bara vidare. Är nyfiken på livet och tror att om en dörr stängs öppnas snart en ny. Ältande ger mig huvudvärk och ont i magen. När jag står inför hinder andas jag djupt, ser över mina alternativ och tar den väg som jag tror leder mig på rätt väg.

Har lätt för att släppa taget om det som varit och att ta mig an nya utmaningar. Att vara sentimental är inte min grej. Har aldrig varit, kommer aldrig bli. Inte för att jag inte blir arg och ledsen när dåliga saker händer. För det blir jag. Men, jag kan bearbeta snabbt och jag kan sätta punkt. Det är otroligt skönt ♡

Ikväll var jag på mitt yinyoga-pass och jag lämnade det med tusen små fladdrande fjärilar i magen. Och det kändes som nyförälskelse, djup kärlek, stolthet, frihet och lycka – allt på en gång. Det var så skönt att känna livet så som det är just nu. Fullt av liv och glädje.  Livskraft!

Har landat i att det blir som det blir med jobbet. Det finns fler jobb om de skulle faktiskt skulle säga nej till mig. Har stått här förut och det har alltid faktiskt alltid gått bra för mig så jag vet inget annat.

Kärleken lika så, så länge vi ger varandra ömhet, kärlek och pirrimagen kommer det vara Favvokillen och jag. Det känns i mitt hjärta ♡

Ett och ett halvt år har gått sedan vi möttes nu. Ser på honom och tänker att det är han med stort H. (I alla fall som mitt liv är nu). Framtiden kan ingen av oss veta någonting om så det är ingen idé att tänka så mycket på det. Om stjärnorna vill slår vi följe länge till.

En sak jag lärt mig är att inte ta saker för givna. Det har jag gjort förr. Drömt för stort och för mycket. Gillar inte drömmar av luft längre, blir mer och mer realistisk med åren. Samtidigt är jag öppen för det mesta och säger ja till allt som jag tror är bra för mig och som ger mig bra energi.

Nä inga omöjliga drömmar, jag vill mycket hellre vara här och nu. (Med lite lagom stora drömmar som det kan bli något av). Det passar mig väldigt bra har jag kommit på.

Är så himla nyfiken på livet och kommer leva fullt ut tills det tar slut nångång långt långt där borta. Favvokillen brukar säga att vi vet hur livet gått när vi är gamla först. Vad vi gjorde för rätt och vad vi gjorde för fel. Han har så himla rätt i det ♡

Livet måste vara enkelt för att jag ska må bra. Behöver människor runt mig som är lika som jag. Som tur är finns det flera!

Mina bästa vänner funkar precis på samma sätt som mig. Vi pratar, och diskuterar. Ibland på djupet och länge. När vi är klara så är vi. Inget ältande. Krisar det igen så som det faktiskt gjorde för fem år sedan vet jag att de finns där och lyssnar, stöttar och sen knuffar dem mig vidare. Och jag dem.

Knuffar lite försiktigt min dotter framåt också. Vill att hon ska de bästa förutsättningarna hon kan för ett bra liv. Och att hon ska våga ta för sig av livet. Vi är ganska lika men hon har mycket av sin pappa i sig också vilket är en utmaning ibland. Men jag älskar henne mer än mest och det är en sån blessing att vi fick varandra tillslut ♡♡♡

Känner mig så lyckligt lottad och när jag låg där på yogamattan ikväll kände jag mig bara så himla tacksam över att jag får vara här på jorden och att jag får vara precis den som jag är ♡♡♡

I många år glömde jag bort vem jag var och blev någon helt annan. Nu är jag mig själv igen and I love it!

Namaste 🙏

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑