Livet ~ En egen dag ♡

Lilla Fleur är med sin pappa och Favvokillen är med en kompis på roadtrip. Här hemma är jag med 24 timmar som jag förfogar helt som jag vill. Lyxigt!

hannah-morgan-KlUjrn4lk8g-unsplash

Efter min första vecka med Favvokillen hämtade jag lilla Fleur förra veckan. Tre hela veckor låg framför oss att vara tillsammans på. Halva tiden har gått nu och vi har hunnit massor. Solat, badat, fikat, umgåtts med kompisar, mina föräldrar och med Favvokillen.

Bäddat för lilla Fleur och dig i mitt rum så tar jag killarnas” sa Favvokillen inför vår första gemensamma övernattning hos honom. Det blev inte en natt, det blev två. Vi grillade, kollade på film, käkade glass och jordgubbar. Det var supermysigt! Vi måste skött oss bra för vi är välkomna tillbaka när vi vill, båda två! ♡

Visade Lilla Fleur runt på de ställen som jag berättat om för henne det här senaste året. Hon tyckte det var roligt att se dem och nu vet hon precis vart jag håller hus när jag inte är hemma. I måndags förmiddag vinkade vi hej då och åkte hem. Tränade och sen träffade mina föräldrar en sväng.

Under kvällen undrade våra tjejkompisar om vi ville komma till dem och hälsa på. De var vid kusten ett par dagar och vi tackade ja. Regnigt och ruskigt väder var det båda dagarna vi besökte dem i veckan men vi hade det jättemysigt ändå.

På kvällen när vi kom höll våra tre tjejer sig för sig själva. De la mobilerna åt sidan och spelade riktiga spel (!) hela kvällen i en av de två stugorna. Mammorna drack bubbel och pratade om livet i den andra. Sen käkade vi varma mackor tillsammans hela gänget och satt uppe på småtimmarna och tjejsnackade innan vi bytte stuga för natten. Dagen efter åkte vi på en liten runda och klämde ner ännu en fika innan vi åkte hem till oss igen.

Lilla Fleur hade tidigare bokat in sig hos sin pappa torsdag till fredag och jag såg fram emot helt dygn för mig själv!

Var supertaggad på att göra en rejäl storstädning här hemma då så när Favvokillen kvällen innan meddelade att han kanske skulle komma hit på min första helt egna dag på semestern blev jag lite konfunderad … Ska jag verkligen tacka nej till honom, min Favvokille, för att storstäda?! Som tur är behövde jag inte inte säga varken ja eller nej.

Han blev nämligen erbjuden i ett sms senare på kvällen att åka med sin bästa kompis till hans föräldrars sommarhus några dagar. Han hade redan tackat ja när vi hördes av på morgonen så nu dröjer det till nästa vecka till vi ses igen.

Tycker det är skönt för honom att komma iväg lite hemifrån de sista dagarna på sin semester. Även om vi ju älskar att vara med varandra är det bra att vara lite med andra också eller hur? Och dessutom, jag lär mig mer och mer att tycka om att vara för mig själv vilket också känns bra. (I alla fall korta stunder som jag väljer själv!).

Efter ett intensivt träningspass  (kompenserade fikakalorierna!) och många koppar kaffe tog jag mig an hemmet som en ”riktig” vuxen när jag lämnat Lilla Fleur. Inget hafsande här inte! Varje rum städades grundligt från golv till tak. Var inte klar förrän framemot 21-tiden men då glänste badrummet och hela min lilla lägenhet kändes härligt fräsch!

(Det luktar fortfarande gott av rengörningsmedel och av nytvättad tvätt nu många timmar senare.)

Som belöning för mitt slit  har jag gått runt i min vackra sidenmorgonrock (present från Syster D!) sedan morgonduschen. Men, det börjar faktiskt bli dags att avsluta mitt lyxiga dygn nu och svida om. Det är ju snart dags för fredagsmys med finaste Lilla Fleur ♡

Nästa vecka inleder hon och jag med att checka in på ett pensionat på det där stället hon läst om i sommar. Kommer bli toppen ♡

Kram Fru Didriksson ♡

 

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑