Livet ~ Äntligen!

Nu är min första stressiga period på nya jobbet till ända. På det stora hela har allt gått bra men, det går alltid att vara efterklok och fila på detaljerna.

noah-black-1p3N5SHz0Hk-unsplash

För helt smärtfritt gick det ju inte. För någon vecka sedan var jag ju helt knäckt och nästan i tårar pga en miss en av mina grupper gjort. Min chefskollega ansåg att jag (den nya på jobbet) borde ha snappat upp det så hon var först väldigt upprörd men lugnade sig under vårt samtal. Fy så jobbigt det var.

Sedan dess har jag uppdaterat mina checklistor och lagt till sånt som borde gjorts annorlunda i mitt första egna projekt. Nästa gång ska det bli bättre!

Kollegan jag hade det där jobbiga mötet med gav mig den här veckan riktigt BRA feedback för mina insatser ändå i hur jag löst den uppkomna situationen. Men även ganska mycket annat som rör hur jag tar mig an mitt uppdrag samt hanterar min närmsta grupp där det är ganska turbulent just nu. Det rör inte mig direkt som tur är.

”Det behövs proffsiga och kompetenta medarbetare som jobbar med de här frågorna”, sa hen. ”Du är absolut en av dem. Rätt tjej på rätt plats!”. Blev jätteglad och faktiskt lite mer benägen att tänka mig att stanna kvar på firman ändå. Min chef sa ju samma för några veckor sedan samt att han en plan för mig i den rådande omorganisationen. Som ny är det både pirrigt och spännande med förändringar…

Nä, nu ska jag fixa till fredagsmyset för båda mina älsklingar som är här ikväll ♡

Trevlig helg!

Fru Didriksson ♡

3 kommentarer på “Livet ~ Äntligen!

Add yours

  1. Jag tänker ofta på hur de flesta fixar det mesta när saker rullar på men det som skiljer folk åt är hur man hanterar avvikelser. Så fortsätt på inslagen bana. 👍

    Gilla

    1. Precis 😊 Det är bättre att fatta beslut tycker jag när beslut måste fattas. Då må kanske inte bli helt perfekt men det löser den uppkomna situationen där och då, plus att man kommer vidare. Hade en chef en gång som hade läst nånting om att när ingen mer information går att få, ta beslutet. Kommer ny information, fatta ett nytt beslut.

      Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑