Livet ~ AW med gamla gänget ♡

Förra året var vi ett gäng kollegor som tackade för oss på min gamla arbetsplats. I veckan träffades vi på en AW och pratade om våra nya liv. Så roligt! Efter alla glada skratt kände jag mig fylld av energi när jag traskade hemåt i kvällen ♡

Det började med att tre av oss spontant träffades för en månad sedan och åt en god middag tillsammans.

Vi kände direkt att vi saknade övriga gänget och bjöd in dem plus flera till på en gemensam AW. Nio tjejer och killar tackade ja. Av dem var det ännu en som tackat för sig för nån månad sedan. De övriga fyra hade nog gärna gjort det om möjligheten skulle dyka upp.

För sedan i oktober, när jag sa tack och hej, har inget förändrats till det bättre. Ledarskapet är det samma och de konflikter och problem som var stora då är större nu. En tjej som jag arbetat nära är sjukskriven på obestämd tid (hon ville komma men orkade inte) sedan strax före jul. Hennes kollegor trodde inte hon kommer tillbaka på länge än.

Sorgligt hur ett dåligt ledarskap kan förstöra medarbetarskapet med härskartekniker, detaljstyrning och bestraffningar. Känns så skönt att ha lämnat den arbetsplatsen bakom mig! Trivs så bra i min nya organisation och är så himla glad att den där knacken på min axel kom förra året. Min nuvarande chef har fina planer i pipeline för mig säger han och det är alltid ett gott betyg, eller hur 🙂

Vi pratade som tur var väldigt lite gammalt jobb utan var mer nyfikna på de nya. Alla vi, vars förmågor och kompetenser tonades ner så länge att vi slocknade är idag klart lysande stjärnor hos våra nya arbetsgivare.

En av de kvarvarande tjejerna sa att det glittrade om mig och att jag såg piggare ut än på länge. Sa att jag mår så fantastiskt bra, det bästa på många många år faktiskt ♡♡♡

Innan vi skildes åt bokade vi in en ny AW bara några veckor bort. Längtar redan!

Kram Fru Didriksson ♡

 

2 kommentarer på “Livet ~ AW med gamla gänget ♡

Add yours

    1. Precis så är det… Så jobbigt och det är väldigt skönt att slippa undan från den här arbetsgivaren. Glad att ha mina fina kollegor kvar som vänner och att de dem må så bra som de gör nu är jättehärligt ❤

      Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑