Kärlek ~ Så himla mycket mys hela tiden ♡

Har haft ännu en fantastisk myshelg med Favvokillen och mina bästa vänner. Känner mig fylld av energi och kärlek, till honom och till livet ♡.

Redan i fredags när vi träffades åt vi god mat som han hade lagat åt oss och sen satt vi i soffan med favoritvinet och pratade. Runt om oss lyste mysigt med ljus så det var väldigt fint och stämningsfullt ♡

Många av våra vänner frånskilda och separerade. En del med barn. Andra inte. En del lever själva. Andra har nya partners. Gemensamt för flera av de ensamstående är att de längtar efter att ha en speciell person i sitt liv men det är inte så himla enkelt att få till det alltid även om viljan och alla förutsättningar egentligen finns för att ha en relation.

En av Favvokillens kompisar har lätt för att träffa kvinnor men efter några träffar bara är det är alltid något som inte stämmer och det blir enligt honom själv krångligt och då drar han sig ur. Enligt Favvokillen ger han inte kvinnorna en chans för det som han ser som krångligt är en del av att träffas som vuxna män och kvinnor som har ett liv sedan tidigare att ta hänsyn till. Barn bland annat. Ibland blir det i och för sig riktigt krångligt och då kanske det är bäst för båda att dra sig ur dock.

Fast jag tror att om man träffar man rätt person är det inte krångligt utan väldigt enkelt.” sa Favvokillen. ”Har du träffat rätt person då?” undrade jag lite försynt varpå han svarade ”Så klart jag har! Du då?”. ”Ja, jag har också träffat rätt person!” svarade jag. Överöstes med ett helt gäng goa pussar då av MIN fina underbara man. Även om han är fåordig om sina känslor så säger han ju ganska mycket bra saker när han väl faktiskt säger något ♡♡♡

På lördagen träffade jag två av mina bästa väninnor på en mysig restaurang i grannstaden. God mat, vin och bubbel stod på vår bokning och så blev det. Vi pratade mycket om dåliga arbetssituationer och hur man ska ta sig ur dem. (Tänk att vi alla tre mått så dåligt av så jobbiga saker på våra olika arbetsplatser de sista åren …) Håller tummarna för att allt löser så snabbt och smidigt som möjligt för vår tredje väninna så hon också får ro i själen som vi andra fått nu när vi bytt jobb eller snart ska. Även om jobbpratet tog en stor del av kvällen så blev det också prat om kärlek och familjelivet i stort.

Vi vaknade till solsken på söndagen och jag kände för att hitta på något så vi kunde vara utomhus. Favvokillen tog med mig till ett mysigt slottskafé och sen åkte vi till havet och gick en skön promenad vid en söt liten badvik. Så underbart det är att bara få vara nära en vacker strand och gå där och strosa i sanden. Det är ju något visst med havsluft. Bara älskar att andas in den i mina lungor. Det är den bästa återhämtningen som finns för mig tror jag. Fick också en ruskig längtan efter sommaren så vi tillbringade en del av dagen hemma sedan med att försöka hitta nåt trevligt ställe att boka in en liten getaway på senare i månaden.

På eftermiddagen lagade jag middag för två vuxna och en tonårskille. Så söt! Så blyg! Tänker mig för nu i början så att jag inte kastar mig över honom med tusen frågor och blir den där ”jobbiga tanten som är tillsammans med pappa” 🙂 Men det är härligt att se Favvokillen så glad över att ha sin son hos sig.

Ja helgen har varit helt superduper härlig, ungefär som hela mitt liv är just nu! Himla mycket mys och gos hela tiden

Idag blir det ännu bättre för då kommer Lilla Fleur hem igen efter en vecka hos sin pappa. Längtar!

Kram Fru Didriksson ♡

2 kommentarer på “Kärlek ~ Så himla mycket mys hela tiden ♡

Add yours

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑