Reflexioner & Tankar ~ Stjärnorna som styr?

Astrologi är intressant tycker jag. I stora frågor (liv, död, kärlek, relationer, m m) där det är svårt att sia om utgången brukar jag, halvt på skämt och halvt på allvar, tänka att när alla stjärnor, solen och månen är placerade rätt på himlavalvet så kommer svaret visa sig på nåt sätt och saker bli som det är tänkt.

1867608_l

Nu vet jag ju inte alls om det funkar så men tycker det är skönt att tänka att nån annan fattar besluten ibland. 😊 Speciellt dem man inte kan råda över själv, de får gärna stjärnorna ta hand om känner jag. Astrologin hjälper även mig att förstå dem jag har runt omkring mig ibland. Eller förklara hur saker blev så som de blev.

När jag dejtar någon brukar jag faktiskt alltid googla fram killens stjärntecken och se hur det passar med mitt. Många gånger stämmer faktiskt våra grundläggande personligheter överens med dem jag kan läsa om i alla astrosammanhang när vi möts och de blir tydligare när vi umgåtts ett tag.

Lilla Fleurs pappa är oxe precis som jag. Luften vibrerade verkligen när vi möttes och det blev snabbt mycket kärlek mellan oss. Lite för snabbt kanske. Efter ett halvår bröt vi och efter ett par månader isär provade vi på nytt då vi hade svårt att helt hålla oss borta från varandra. Några månader senare flyttade vi ihop, förlovade oss och fem år senare var vi gifta och bodde i vårat första hus.

Vi älskade att vara tillsammans både med varandra och med andra. Våra hem har ofta haft tillställningar hemma och det fanns alltid plats för en till runt bordet.

Inbjudande, varmt och vackert, öppet och kärleksfullt, så har jag det även nu i mitt och Lilla Fleurs nya hem ♡

I relationen var han nöjd med att allt var som det var medan jag ville utvecklas. I min person och i min karriär vilket jag oxå gjorde. Men den har varit allt annat än spikrak. Har bitit ihop, kämpat och stått upp för mig själv på ett sätt som jag är väldigt stolt över. Samtidigt har jag stöttat mina vänner på olika sätt när dem haft det svårt.

Hur fin match det än kan vara mellan två oxar blev det tillslut för bekvämt och lite för tråkigt och tryggt för mig. Han var nöjd. Och jag inte. Han sa inget. Det gjorde jag. Tuffade på länge själv framåt i relationen men fick ge upp trots att det smärtade så att det var den enda vägen. Ville inte med tanke på Lilla Fleur. Bet ihop och var så fruktansvärt olycklig… Relationen stagnerade tillslut och vi gled isär – jättemycket – de sista åren då ingen var riktigt nöjd med livet. Skilsmässan blev tillslut ett faktum. Och det var han som sa inte ville mer.

De senaste åren på egen hand har varit de mest utvecklande för mig. Precis som mina senaste årshoroskop har talat om för mig i flera år nu är jag i en förändringsprocess som innebär att jag ser över alla mina hus i några år till innan jag landar på riktigt.

Kärlek, karriär och ekonomi, allt ses över och jag får nya insikter i hur jag vill att allt ska vara i mitt liv för att jag ska må bra. Det innebär så klart en massa nya drömmar, nya mål och ambitioner och att lämna de tidigare bakom mig.

Så när nu en Favvokille och en Favvotjej träffats kan det som känns i hjärtat som en fullträff även vara det i stjärnornas värld? Jo tänka sig, våra stjärntecken anses vara karmatiskt länkade med varandra även om det kan ta tid för oss att bygga relationen stark säger stjärnorna ☆

Vi söker precis samma saker i en relation, trygghet. För mig är det jätteviktigt och jag vill ha en långsiktigt, stabil, relation med en man som vill vara i en relation in the först place och då bara med mig och ingen annan ♡ Favvokillen säger ofta att han känner trygg, lugn och bekväm tillsammans med mig. Och jag känner ju samma med honom. Att jag är i ganska eftertänksam period av livet just nu, passar nog honom ganska bra. Han har ju också kommit ut ur en lång relation och behöver hitta sig själv. Att han vill vara exklusiv och vill vara bara med mig vet jag då vi pratat om det under hösten ♡

Vi delar dessutom liknande smaker och intressen vilket i stjärnspråk innebär mycket romans och harmoni i vår relation. Och så är det i verkligheten också. Vi är njutningsmänniskor båda två och att vägen till oxens hjärta går via goda saker som choklad, vin, god mat och vackra miljöer har Favvokillen full koll på ♡ Känner mig så himla avslappnad, bekväm, trygg, sedd och otroligt mycket omtyckt med honom. Och det på ett sätt jag inte gjort sedan de första åren i den långa relationen med Lilla Fleurs pappa. Men med stora skillnader. Favvokillen har egna ambitioner och en vilja att utveckla och utmana både sig själv och mig. Och han pratar på ett sätt som gör att det känns VI. Vi har våra barn och ingen av oss vill ha fler. Däremot är båda öppna för att vara viktiga vuxna i en partners barns liv.

I hans värld vill jag bara stanna och mysa! Han säger att jag får det så länge och så mycket jag vill ♡♡♡ Och om stjärnorna, solen och månen också vill det så kommer jag att fortsätta med det ett bra tag till ☆☆☆

Kram Fru Didriksson ♡

Ps. Bjuder snart på ett inlägg som beskriver de senaste 20 åren av mitt liv. Det kommer bli låångt men läsvärt och förhoppningsvis inspirerande för dig som också kämpar på här i livet!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑