Kärlek ~ Helg

”Men ni kan väl komma hit och fika om ni ändå är så nära!” sa Favvokillen i veckan när han fick höra om Lilla Fleurs och mina helgplaner i hans stad.

samantha-gades-TUeSlMWC50w-unsplash

Kändes väldigt bra att HAN frågade och kom med förslag på olika sätt att träffa lilla Fleur och mig både före och efter våran planerade aktivitet. Inget bestämdes dock just då. Lilla Fleur har ju varit lite sisådär med att träffa honom. I alla fall här hemma. 🙂

De kommande dagarna kom vi fram till att vi ska satsa på middag tillsammans på stan innan vi åker tillbaka. Men, vi får se hur det blir: På dan ska Favvokillen träffa den yngsta av sönerna som valt att bo hos mamman den här terminen (den äldsta bor hos honom på skolveckorna). Blev glad i hjärtat när han sa att sonen ville träffas ♡ ”Gör det till en riktigt mysig dag för er!” sa jag och menade det. Barnen kommer alltid i första hand och när det varit lite lirkande för Favvokillen att få till den här dagen  så vill jag att den blir bra. Får vi inte ihop det idag är tanken hur som helst att vi ska hänga här hos mig hela söndagen när Lilla Fleur är hos sin kompis. Det blir mysigt det också ♡

På tal om Lilla Fleur, hon och jag har haft ännu en fantastisk vecka tillsammans ♡ I fredags lyste hon av både glädje och stolthet efter att hon klarat av en skolutmaning som hon oroat sig för. Och det på ett så bra sätt att till och med läraren kramade om henne av stolthet. Under hela veckan har jag peppat henne här hemma. Lyssnat, pratat, tipsat och hjälpt skapa nya tankar allt eftersom. Glädjen igår var enorm över att ha lyckats med ”det omöjliga”. Mamma är också mycket stolt ♡♡♡

Trevlig helg!

Kram Fru Didriksson♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑