Lilla Fleur ~ Underbart ♡

Summerar tre veckors ledighet med Lilla Fleur med ett enda ord – Underbart!

angelo-pantazis-h0AnGGgseio-unsplash

Första veckan:

Lilla Fleur kom på måndagen så jag kunde träffa Favvokillen innan semestern började på allvar. Sen myste och fixade vi med allt inför resan i några dagar.
Åkte på onsdagen till Gran Canaria. Solade, badade, upptäckte ön och bara ”var”. Det var ett klokt beslut att boka den där resan halvvägs in i första semesterveckan 🙂

Ingen väckarklocka, ingen stress. Vaknade av livet utanför fönstret, den visslande hotellkillen som fixade poolområdet för oss och andra gäster. Frukost åt vi först när det kurrade i magen. Både frukost och lunch intogs på den stora härliga balkongen där vi hade blått, glittrigt, hav, framför oss. En helt ljuvlig vy ♡ Varmt var det för övrigt även här (runt 30 grader) men havsbrisen kylde ner oss lite i alla fall på både dag och kväll.

Vi hade lite olika önskemål för hur våra dagar under veckan skulle spenderas. Lilla Fleur ville mest hänga bara vid poolen. Jag ville mest vara vid havet 🙂 Så vi delade på dagen i två. Hon fick förmiddagen på sitt sätt och jag eftermiddagen på mitt. En helt okej kompromiss för min del då jag älskar att kvällsbada i vågorna när solen går ner för kvällen ♡

Några utflykter hann vi också med. En dag tog vi bussen till Las Palmas. Där gick vi runt i gamla stan på egen hand i många timmar. Vi bockade av alla sevärdheter på turistkartan vi hade i handen. Men middagen jag sett framför mig flyttade vi till en annan dag dock när värmen gjorde att trötta fötter längtade tillbaka till hotellet efter ett par timmar 🙂

I Playa del Ingles fick vi njuta av ett par magiska kvällar. Det är det absolut bästa jag vet att gå barfota i strandkanten och känna vattnet rulla in över fötterna. Njuter så av ljudet från vågorna och av hur himlen och sanden skiftar färg i takt med att solen tackar för sig. Messade med Favvokillen om dagarna också och fick små rapporter om vad han pysslade med på sitt håll.

Andra veckan:

Solade och badade så vi nästan tröttnade sista dagarna! Tog bussen till Puerto Mogan. Där blev det bad, glass och pizza. Senast vi var här var 2009 och det var lika mysigt där nu som det var då. Dock var vägen hit med lokalbussen lite för kringelikrokig för min lilla tjej så hon var svårflörtad med både bad och mat men vi fick oss en fin dag här tillslut

Lilla Fleur gillar också havet vid sunset. Vi promenerade i vattenbrynet när solen gick ner och mor- och dotterpratade om allt och inget. Visst är det det bästa stunderna som finns? ♡

Kom hem på onsdagen. Tvättade och mötte upp våra vänner innan deras resa. Hann också träffa en annan kompisfamilj på deras sommarställe vid havet. Solade och badade hela dagen. Sen åt vi oss proppmätta på Thaimat innan vi åkte hem på kvällen.

Favvokillen ville gärna träffas men fick tyvärr tacka nej till dejt med honom på helgen då jag var så himlans förkyld. Så tråkigt för jag längtade SÅ mycket efter honom också och han hade bokat om sina planer för att passa med mina. Trist.

Tredje veckan:

Lilla Fleur och jag packade om väskorna och åkte till min syster ett par dagar. Vi gjorde egna små utflykter när hon jobbade. Och så hade vi tjejmys med ostbricka och rosé på balkongen på kvällarna. Skrattade och grät till nya Mamma Mia-filmen på bio sista kvällen. Bokade in en roadtrip till Österlen nästa vecka med Favvokillen. Det kommer bli så mysigt ♡

Fick äntligen vara tillsammans med honom igen i fredags när Lilla Fleur åkte till sin pappa. Frågade om han ville göra nåt på stan på kvällen men han ville vara här och bara mysapysa med mig så jag lagade en supergod middag åt honom och sen låg vi och småpratade och gosade i soffan hela kvällen. Är helt galen i honom – fina, fantastiska, Favvokillen ♡

Lördagen var jag med mina föräldrar hela dagen. Mysigt det också.

Och idag åker jag med fulla väskor till Favvokillen. Gemensam semestervecka står på tur ❤

Kram Fru Didriksson ♡

Ps… Fick ett fint litet ögonblick på natten när vi släckt lampan. Viskade så tyst jag kunde i mörkret ”Jag tycker om dig!” och lika tyst kom det ett ”JAG tycker om DIG!” tillbaka ♡ Tänk att det snart har gått fyra månader sen vi träffades och allt bara är helt perfekt hela tiden ♡♡♡

2 kommentarer på “Lilla Fleur ~ Underbart ♡

Add yours

    1. Tack ♡♡♡ Följer dig på håll via bloggen och beklagar förlusten av din man. Min väninna förlorade plötsigt sin man i november och varje dag sedan dess är en kamp. Önskar av hela mitt hjärta att livet, när du är redo, leder dig till mot kärleken och att en lika fin Favvokille som min väntar på dig där. ♡ Kram

      Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑