Livet ~ Semesterplanering. Check!

Funderat en del den sista veckan på hur sommaren kommer bli. Vad ska jag göra för kul med Lilla Fleur? Och hur tusan ska jag hålla liv i romantiken med Favvokillen? 

sonnie-hiles-wy1TL6p-9rA-unsplash

Vi har en vecka gemensam i början av augusti, Favvokillen och jag. Han vet inte än när än han ska vara med barnen men jag hoppas det inte blir då. Det som är bestämt än är en kompisvecka nästa vecka. Kanske kan han komma hit nån eller några kvällar också 🙂

Flera veckor i rad med barn och en relation som är så här pass ny, det är så klart en prövning för romantiken. Har varit i samma situation två gånger tidigare och då med längre relationer. Ingen av dem gick ju så bra faktiskt så jo lite skraj är jag för hur VI ska fixa detta. Men det är väl som vanligt bäst att bara att hänga med i det som sker och se vad som händer 🙂

Vi inleder hur som helst vår gemensamma semester med att ta oss till Gran Canaria, Lilla Fleur och jag 🙂

Hittade en rejält nedsänkt resa på superfint lägenhetshotell när vi kikade in på Ving.se. Slog till direkt med en bokning. En veckas quality time ihop med sin favoritmänniska i hela världen. Kan verkligen inte bli så mycket bättre än det ♡

Så om jag var planlös innan har puzzlet fallit på plats nu: Första veckan och del av andra är vi utan för landets gränser. Sen åker vi till Syster D ett par dagar den tredje veckan på tjejmys. Syster jobbar på dagarna men det finns många saker att göra i närområdet för oss.

Förr om åren har jag haft ett för ambitiöst schema på semestern så jag har nästan varit lite segare efter än före semestern. Det kommer bli lite färre aktiviteter och precis lagom antal dagar här hemma det här året mellan dem. Det känns bra redan 🙂

Den fjärde veckan är vikt för mig själv. Det är då jag som sagt hoppas få några dagar ihop med Favvokillen. Vi har pratat om det en del redan. Han har lovat att kolla runt bland erbjudandena från trevliga SPA-ställen som han prenumererar på. Hoppas hoppas hoppas, det dyker upp nåt riktig bra ♡

Håller tummarna för oss alla för en superdupernice sommar!

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑