Reflexioner & Tankar ~ En till på väg till nytt jobb.

Tre av mina goaste kollegor slutade på jobbet i våras och nu är den fjärde på väg efter ett positivt besked idag.

female-865110_1920

Gläds med dem alla men visst är det tråkigt att ett företag inte vill ta vara på sina bästa och mest kompetenta medarbetare? För det är ju inte bara jag som ramlat mellan stolarna och som har fått nog. Tyvärr. Det värsta med dåligt ledarskap är ju att vi som är duktiga och vill täppa igen brister i verksamheten inte uppskattas när vi ger förslag på lösningar. Istället får vi höra att vi bara ska hålla tyst och sköta vårt. Även om det ingår i våra roller att utveckla verksamheten. Vi blir tystade och bortplockade på olika vis och ibland på ganska fula sätt dessutom. Vem tusan vill vara kvar då?

Gemensamt för alla mina vänner är att de är grymt kompetenta och grymt duktiga på sina jobb. Det märks också på de fantastiska nya jobb de fått nu när de går vidare. Vi är ett litet gäng som har haft gott stöd i varandra den här perioden. Men nu börjar gruppen minska 🙂 Idag var ännu en av dem på intervju för ett mer avancerat uppdrag än dagens. Håller tummarna för att det gick vägen. Och i morgon ja då är det min tur för en andra intervju för det intressanta uppdraget som jag berättade om för nån vecka sen. Har lovat att fira min väns nya spännande uppdrag med en bubbelkväll nästa vecka.

Håll era tummar för att vi har nåt mer att fira då 🙂

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑