Reflexioner & Tankar ~ Aldrig längtat så här mycket efter semester.

De sista 12 månaderna har varit kämpiga och aldrig har jag längtat så mycket efter att få vara långledig som jag gör just nu. 

wine-484054_1920

Det har varit intensiva månader på kontoret ända sedan uppbrottet med ”min man” i september. Är glad att lilla Fleur och jag tog den där resan i november för att ändå ha en chans att komma ikapp lite.

Jobbet går mycket på slentrian och jag gör mitt bästa men det tar på mina krafter att leverera med så hög kvalitet hela tiden nu när hjärtat inte längre riktigt är med till 100 procent.

Behöver ha förändringen på många olika sätt som ett nytt jobb faktiskt skulle innebära.

Diskussionen om det där jobbet jag berättat om pågår än. Vi mailar fram och tillbaka om saker som känns så förlegade och irrelevanta att jag börjat undra om detta ens kommer leda nånvart.

Förstår att de här haft svårt att rekrytera via de vanliga vägarna om man säger så om alla kvalificerade kandidater fått gå igenom det jag gör nu. Man tappar helt enkelt lusten när det blir för krångligt. Men men, jag gör som jag brukar: Hänger med och ser vart det leder 🙂

Ny intervju nästa vecka!

Hänger med gör jag ju också i min livslevande kärlekshistoria ♡ Vi går hela tiden framåt, i en takt som jag klarar av.

Favvokillen är hela tiden med mig i tankarna och i min telefon dyker han upp lite då och då på dagarna. Igår pratade vi först direkt efter jobbet och sen igen innan sängdags.

Lilla Fleur tycker nog det är konstigt detta med mamma och kärleken men hon låter mig hållas än så länge och hejjar på 🙂

Till sommarens ledighet har jag drygt två veckor kvar nu i alla fall och som jag sa längtar jag grymt mycket efter den.

Ska ladda upp med lite böcker, choklad och Prosecco så jag klarar mig de kommande två veckorna när dottern har semester med sin pappa 🙂

Ska också passa på att ta tag i träningen som varit på paus i flera veckor nu.

Favvokillen börjar sin semester nästnästa vecka och jag tänker lura hit honom så många gånger jag kan innan han har ledigt med sina pojkar ♡ Tjuvstartar med en kväll på stan redan i morgon om allt går som planerat!

Inför när det är Lilla Fleurs och min tur sen – i tre hela veckor! – håller vi just nu på att lägga upp en plan för vad vi ska hitta på.

Oavsett vad vi gör kommer det bli bästa semestern. Det brukar bli det med så underbart semestersällskap som Lilla Fleur erbjuder mig 🙂

Har jag tur blir det även en vecka med Favvokillen på slutet!

Finns mycket att se framemot just nu men mest av allt vill jag bara få vara L E D I G 🙂

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑