Lilla Fleur ~ Stolt mamma!

Min Lilla Fleur avslutade vår kväll med att fråga om jag ville se de omdömen hon fått från fröken idag. Förstod på hennes min att hon var väldigt stolt. Och det blev jag också när jag såg dem ♡

cake-685470_1920

Hon når ”Väl över målen” i fem ämnen (!) och i resterande 10 når hon målen. Ser henne sällan göra läxor hemma, dem hinner hon med på skoltid säger hon när jag frågar. Har försökt flera gånger att ”testa” henne men det står säkert 10 mot 0 i den matchen. Hon kan det hon ska kunna och ofta lite mer där till. Mer än så går inte begära känner jag och jag är mycket stolt över hennes resultat ♡

Redan när hon var ny i skolvärlden har läxläsning faktiskt skötts på läxhjälpen. Tycker det är bra. Då får hon ha sin fritid fri till annat.

Det hindrar ju dock inte att det smugit sig in lite mattestrategier i affären, tävling i vem som snabbast kan rabbla gångertabeller när vi väntat på att maten ska bli klar, eller räkna ut notan på restaurangen eller testa olika mått när vi lagat mat och bakat ♡

Dessutom, här bakom skärmen är en klurig liten mamma som hänger med i veckobrevet från fröknarna. Och som har fantasi och kreativitet att finna bra vardagsövningar för att fortsätta hålla liv i kunskaperna. När dottern lär sig om bondesamhället, vikingatiden eller om landskap och svenska faunan är jag nyfiken och googlar mig fram till fakta som gör att vi kan prata om det som är på gång på ett bra sätt utan att det känns som ett förhör 🙂

Faktum är att vi har det väldigt mysigt och roligt här hemma på kvällarna när vi pratar och inte bara ser på tv eller håller på med spel och våra sociala kanaler. Ofta leder ju de här samtalen in på andra samtal som är värdefulla för en mamma att ha med sin dotter. Om samhället, framtiden, vänskap och relationer ♡

Kram Fru Didriksson ♡

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑