Livet ~ Baksidan med Tinder.

Det finns en stor baksida med att träffa någon via en datingsida. Nyss fick jag exempelvis veta att ”min man” varit på en lunchdate med en väninnas väninna i fredags. Och från den kom han till mig! 

bokeh-3003676_1920

Anledningen till att jag vet om detta är att de båda vännerna pratade om att min väninnas väninna skulle gå lunchdate med en man som hon hade haft kontakt med ett tag på Tinder. Mannen hette samma som ”min man” och han var i samma ålder. Efter lite mer kringinformation trillade polletten snabbt ner hos min väninna – det var samma man!

Hon berättade då för sin väninna att vi hade träffats ett par gånger de senaste veckorna. Hon gick ändå gick på daten för att se lite hur han verkade. Den hade tydligen varit trevlig! Hon skrev sedan ett meddelande till honom med ett tack och att hon gärna ses igen mest för att se vad han skulle svara. Det är ännu obesvarat.

Vad detta betyder i förhållande till mig och honom vet bara gudarna känner jag. Är ändå så glad att jag fick veta. Har ju själv haft flera potentiella dater på gång utan att det har varit något konstigt med det. Men då har vi ju inte varit på flera träffar och sovit över hos varandra!

Hade det varit jag som bokat in något sedan tidigare och sedan inlett något med någon hade jag dragit mig ur. Men – så länge man inte lovat varandra exklusivitet är ju båda parter fria att göra vad de önskar så jag kan inte säga så mycket om det egentligen. Min väninna tyckte därför inte jag skulle dra några slutsatser alls just nu men jag bad henne berätta för mig om han kontaktar hennes väninna för att ses igen.

Min känsla när vi sa hejdå i lördags var faktiskt att han fattat tycke för mig och att han väldigt gärna ville träffa mig igen.

Det är ju den här veckan nu när man är ifrån varandra och inte kan ses (och inte alltid heller höras) som man önskat. Tycker alltid den är lika svår. Han har sagt till mig att han inte är sms-typen. Att han hellre ringer än skriver massa meddelanden. Och det är ju ok. Messade i alla fall några godnattpussar i lördags och fick snabbt ett svar tillbaka. Sen skickade jag ett tidigt igår kväll där jag skrev att jag tänkte på honom och att jag längtade efter honom. Fick svar på det först i morse vilket gjorde mig lite putt faktiskt även om han skrev att han också saknade mig och längtade. Sen fick jag reda på detta med daten och svarade gulligt, men kort, att det ju faktiskt inte dröjer länge till att vi kan ses och så önskade jag honom en bra fortsatt semester med barnen.

Det jag vet är att jag vill träffa en man som vet att han vill vara med mig och ingen annan. Får helt enkelt ha lite is i magen och se vad som händer härnäst.

Kram Fru Didriksson ♥

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Starta en blogg på WordPress.com.

Upp ↑